vacination

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare yodi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 862
Y

yodi

en kompis till mig har vacinerat sina hästar med equilis pro t (både influensa och stelkramp) och enligt henne så behöver hon omvacinera vart tredje år och det är ju normalt gällande stelkramp men enligt henne så gäller detta även influensan, är det någon som vet något om det för jag är lite orolig för att hon har missförståt vad det står på vac intyget. :bump:

Gäller inte influensa, skall hon tävla måste hon vac.minst en gång om året.

Och är det första vac på hästarna så måste hon oxå vac. om 4-6 veckor och sedan en 3:e gång ca 5-7 månader. :)

Eftersom influensastammarna (d.v.s. influensaviruset) skiftar karraktär OFTA så måste man MINST revaccinera en gång om året. Tetanus räcker vart tredje år. Så Din kompis har med all sannolikhet missuppfattat.....

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 289
Senast: Kilauea
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 470
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna