sannaaah
Trådstartare
Min Helge blev vaccinerad idag och nu ca 4 timmar senare är han lite hängig och vill inte ha upp huvudet. Han har det i backen och försöker ha upp det när jag kommer men det tar lite stopp. Efter lite lirkande fick han upp huvudet på min axel men när jag gick tog han ner det till under "halsen rakt fram" igen.
Dessutom är hans hals hård, spänd och svullen ända ner till käken
Har pratat med veterinären som sa att det kunde bli så när de blivit vaccinerade och hade det inte varit som följer hade jag inte varit så orolig.
Helge har gått igenom en stor operation och har fått två halskotor stelopererade i varandra. Detta är dock snart två år sedan och han har aldrig visat något tecken på att det skulle gjort ont (efter att det läkt för ca ett år sedan). Jag blir naturligtvis jätteorolig och tänker det värsta. Att det här gått sönder/blivit nån spricka i men han mår okej annars. Lite hängig som sagt men har ingen feber, äter, dricker, bajsar som han ska. Från marken då.
Har inte sett något tecken på att han ska ha gått omkull i hagen eller så.
Har nån varit med om att hästen reagerat såhär?
Min andra häst har gjort det men det var åt andra hållet, han kunde inte ha ner huvudet.
Blir orolig när det är just halsen han är opererad i
.
Dessutom är hans hals hård, spänd och svullen ända ner till käken
Har pratat med veterinären som sa att det kunde bli så när de blivit vaccinerade och hade det inte varit som följer hade jag inte varit så orolig.
Helge har gått igenom en stor operation och har fått två halskotor stelopererade i varandra. Detta är dock snart två år sedan och han har aldrig visat något tecken på att det skulle gjort ont (efter att det läkt för ca ett år sedan). Jag blir naturligtvis jätteorolig och tänker det värsta. Att det här gått sönder/blivit nån spricka i men han mår okej annars. Lite hängig som sagt men har ingen feber, äter, dricker, bajsar som han ska. Från marken då.
Har inte sett något tecken på att han ska ha gått omkull i hagen eller så.
Har nån varit med om att hästen reagerat såhär?
Min andra häst har gjort det men det var åt andra hållet, han kunde inte ha ner huvudet.
Blir orolig när det är just halsen han är opererad i