Vaccineringar, avmaskningar osv.

pepp

Trådstartare
Har jag ingen koll på. Vet att valpen ska ha en 12 veckors spruta iallafall, men sen då :o :o

Sv: Vaccineringar, avmaskningar osv.

Sen ska den ha nästa spruta vid 12 månader. Avmaskning rekommenderas inte att göra i onödan, utan vid misstanke/vetskap om att hunden har mask.

Jag har för mig att 1 årssprutan ska räcka i 3 år numera, men jag är lite osäker för det är över 1 år sen min ena fick sin. Men jag tror att veterinären sade att han skulle vara 4 år nästa gång, enligt dom nya reglerna.

Sv: Vaccineringar, avmaskningar osv.

Jag blev sagd att vaccinering vid 12v och sedan 1 år

sen skulle jag avmaska när hunden vid 3 månader också.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: hollypolly
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka