Vaccinera era katter!!!

Tassetass

Trådstartare
Alla som bor i fyrkantens område, dvs Boden, Luleå, Piteå och Älvsbyn - VACCINERA ERA KATTER MOT KATTPEST!

Ni kan omöjligt ha missat alla artiklar i tidningarna, och snälla - ta dem på allvar. Det kanske känns dyrt att vaccinera, men det är fan så mycket billigare än att behöva behandla katten hos vet (en behandling som med stor sannolikhet är förgäves). Och tänk på det lidande som både katt och ägare utsätts för om katten blir sjuk...

Sv: Vaccinera era katter!!!

Tillägger att det gäller även innekatter Man kan föra med sig smittan in på kläder och skor, och en katt som normalt är skyddad i hemmet har inte immunförsvar att bekämpa den med.

Vad f*n, det har jag missat totalt :crazy: . Vad är symptomen på kattpest och hur mycket kostar det att vaccinera?

Symtom: Extrem trötthet, ingen aptit, hög feber, ev. även kräkningar och diarre. I värsta fall dör katten inom ett dygn från det att den börjar uppvisa symtom. Dödligheten är långt över 50%.

Jag tror det kostar runt 300-350 kr per spruta, och i grundvaccineringen är det två sprutor.

Jag har betalt 150-250 för vaccination, det kan löna sig att ringa runt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 396
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar