vaccinera dräktigt sto

A

Ancho

Ringde veterinären idag och bokade en tid för den årliga vaccineringen av mina hästar men glömde fråga det jag undrade främst...
En av hästarna är dräktigt, hon är gången ca 30 dygn. Min fundering är, kan vacc. (influensa och stelkramp) påverka stoet/fölet negativt?

(Hon är vacc tidigare och detta blir den årliga sprutan, om det kan ha någon betydelse.)

Tacksam för svar!

Sv: vaccinera dräktigt sto

Inte vad jag vet. Man rek ju även att vaccinera stoet så fölet ska få antikropparna i råmjölken....

Sv: vaccinera dräktigt sto

Du kan vaccinera som vanligt, men din nästa vaccination bör vara en månad innan fölning så att fölet får tillgång till antikropparna.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Avel Jag startar en ny tråd för oss som har dräktigt och behöver skriva av oss. Känns som att betäckningstråden blir fel ställe. Eftersom...
82 83 84
Svar
1 662
· Visningar
126 942
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 612
Senast: iNHALE
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 457
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31