Vaccinera 12v valp

Dino

Trådstartare
Valpen blev 12 veckor igår vilket innebär att det är dags för 12veckors vaccinet. Jag hade tänkt fara idag och vaccinera henne på dropin-tiderna hos vetrinären men problemet är då att det har snöat inatt och sommardäcken på bilen sitter fortfarande på (=stor halkrisk).

Jag ringde vetrinären och frågade om det var ok att vänta till på Tisdag då nästa dropin-tider är och hon sa att det gick bra. Det jag glömde att fråga var om valpen kan träffa andra hundar under tiden. Jag ska nämligen vara hundvakt i helgen och jag vet inte hur den hunden är vaccinerad.
Ska jag strunta i halkan och fara och vaccinera henne idag eller kan jag vänta?

Sv: Vaccinera 12v valp

Du kan vänta och vacc skyddet försvinner inte för att det går några dagar över,så var du hundvakt.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 145
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 967
Senast: lundborg
·
H
Övr. Hund Står inför ett jättesvårt val.... det är nämligen så att för 1½ år sedan fick våran tik valpar(hon fick p-spruta som slutade verka 1...
Svar
15
· Visningar
1 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar