Vaccination

R

Raggis83

Hejsan!!

Hoppas ni kan hjälpa mig med mitt problem!!

Det är så här att min sambo ska vara vaccinations kontrolant på en liten klubb tävling som kommer snart. Men hur vet han när han kollar vaccinations pappren om det är den årliga vaccinationen eller börja 1:a sprutan i grunden????:confused: Om det inte finns flera registrerade, i passet, tex att passer är ny gjort, eller att man har ett nytt vaccinations blad??

Hoppas på snabb å bra hjälp! :bow: :idea:

Sv: Vaccination

Ja men om ägaren säger att detta är den årliga sprutan.?? Det är en så lite tävling så har man bara en upp skriven i papprena man har med sig så får man nog tävla vi kan inte tvinga dom att åka hem å hämta.. för det är väl ingen skilland på vaccinations medlen?:confused:

Jag har en kompis som har Nordsvens hon skickade in alla papper för att få ett pass till den, passet å vaccinations intygen, tillbaka fick hon ett fint pass, men det fanns inte med några vaccinationer med skrivet i passet å vaccinations papprena som hon skickade med dom är tydligen spårlöst borta, nu viste hon ju när hon skulle ge den årliga sprutan så det är gjort..... men som i hennes pass finns ju bara den :confused:årliga som hon fick sist fast vi vet att den har fått grund å årliga förut..... Hur blir det om en sådan häst skulle komma till tävlignen?! Hur ska man veta????:confused:
Hur ska min stackars samob veta som inte kan så mycket om hästar??

Man behöver väl inte vara hästkunnig för att läsa i ett papper??

Ryttarna SKALL visa upp gällande grund, samt årliga vaccinationer.
Gör de inte det får de antingen åka hem efter pappren eller ge sjutton i att lasta ur hästen.

Har man tappat bort papprena får man grundvaccinera hästen igen, så "enkelt" är det.

Man skickar inte med vaccinationsintygen när man ansöker om pass, det är veterinären som för över vaccinationerna i passet om man vill det, ingen annan.

Jag har sparat alla vet.kvitton just utifall man skulle tappa bort vaccinationskortet. Då kan man visa upp dem och få vet att fylla i nytt kort (pass). Sen hur noga måste ni vara på en klubbtävling?

Vettigt!
På tävlingar utan passtvång har jag bara med vaccinationsintyget. Har alltså vet till att fylla i både intyget och passet.
Han kan göra ett löst vaccintyg om allt är grönt i passet och ex chipnummer och allt fylls i!
Mätintyget på ponnyer får man ju både på löst papper och inskrivet i passet.

Liknande trådar

Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 146
Senast: Tranan
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 663
Senast: Reville
·
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Explorer
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka