vaccination

T

teess_aan

hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?

Sv: vaccination

hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?

det ända som händer är att man får börja om med grundvaccin sen vänta några veckor och vaccinera igen , det blir dyrare:(

även om man bara överskridit tiden några dar?

har man en "snäll" veterinär kan det hända att dom kan skriva tillbaks tiden om det bara gäller några dagar. annars måste man vacc. om från början.

gjorde samma misstag en gång ja med och missade med några dagar.. veterinären sa att medicinskt så spelar det ingen roll... vaccinet funkar ändå, men ska man ut och tävla kan man åka dit på det om dom är hårda på tävlingsplatsen... då har man ogiltit vaccinationsintyg...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 996
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 745
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka