vaccination

linnsan

Trådstartare
ja o min kompis diskuterar lite o undrar va ni säger om detta ....
ja tror att man ska vaccinera varje år men hon tror att man ska vaccinera vartannat år....villket av det är det???::confused:

Sv: vaccination

Varierar beroende på vad du vaccinerar mot. Hästinfluensa är varje år, stelkramp mer sällan.

/Ida

Stelkramp vart tredje år (eller extra vaccin om sårskada)
Influensa och botulism först grundvaccination, sedan revaccination en gång/år.

Immer

stelkramp vaccineras vart annat och hästinfluensan varje år:)

Bak på mitt vaccinationsintyg står det så här:
Grundvaccination: inom sex mån efter den första vacc. Inom ett år den tredje vacc.
Återvaccinering: Stelkramp vart 3:e år
Hästinfluensa var 6:e mån.
Själv vacc jag mot influensa en ggr/år och det är vad jag har hört!!! Veterinären har inte sagt något annat heller:confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 703
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Var hos husläkaren i veckan och blev uppmanad att vaccinera mig mot bältros. Jag har sett reklam på tv att om man är över 60 år så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 833
Senast: hastflicka
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 838
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar