Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och nu ska jag förstöra för dig. Det beror på vaccinet. Tricat och Purevax RCP ger kattpestskydd i 3 år och beroende på smittryck och smittorisk kan du behöva fylla på med snuva varje år (men för strika innekatter kan vaccination vart tredje år räcka).
För andra sorter kan andra rekommendationer gälla.
Jag vaccinerar min lilla plutt varje år :O är det fel? Tror det är både mot kattsnuva och kattpest varje gång men inte säker. Enligt djursjukhuset ska vi komma en gång per år. Hur gör ni andra?
Mot kattpest är det onödigt att vaccinera varje år. Om du inte använder avdödat vaccin (om du inte vet vilket vaccin som används är det troligen levande, avdödat brukar man få be om).
Kollat lite nu. Sist fick hon ett vaccin som bara gav skydd mot kattsnuva och calici i 1 år. Året innan fick hon visst ett annat vaccin som var mot kattpest och räckte i 3 år. Se det verkar ju stämma Borde ha bättre koll på vad de ger min älskling. Däremot har hon åren innan vaccinerats mot all 3 varje år, onödigt.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.