Status
Stängd för vidare inlägg.

Madick

Trådstartare
Är hemma med sjukt barn. Det var full kräkfontän sent igårkväll och till slut somnade den lilla stackaren sittandes i soffan lutad mot min axel.

Pigg och glad är den lilla busen nu på morgonen, men det känns inte som om vi borde ge oss ut bland folk direkt.

Några tips på vad man kan göra med en snart 2 åring inomhus en hel dag? Än så länge är en dragkedja på en kudde hemskt intressant, så just nu är det lugnt, men det varar knappast för evigt :D
 
Sv: VAB-tips?

spela spel...ja man måste ju inte följa exakta regler om inte barnet är äldre än två år...min 2 ½ åring älskar att 'spela' memory...fast hon har modifierat regleran själv, men men bara hon är nöjd så spelar väl inte det någon roll! rita älskar min tjej, leka med lera, gör egen trolldeg ! barn brukar ju gilla att hjälpa till hemma! sopa, dammsuga, damma eller torka av ja vad som helst, dörrar, bord etc etc.
Gör egna julkort! köpte paljetter , glitterlim osv samt limstift och blanka kort, dessa har barnen nu dekorerat hej vilt och vi har i år de snyggaste julkorten någonsin!

madde
 
Sv: VAB-tips?

bada, baka och äta bullar/muffins eller varför inte lussebullar (det är ju nästan säsong)... fast det kanske inte är ngn höjdare om man har haft kräksjuka kom jag just på... spara baket tills h*n bara varit förkyld istället:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vår lille dvärgschnauzerkille Frippe har nu hunnit bli 4,5 månad och vi njuter av hur okomplicerad och trevlig han är! Det mesta går...
Svar
15
· Visningar
2 124
Senast: fejt
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 524
Senast: Milosari
·
Hästvård Jag köpte en liten minikille i somras, ca 75 cm hög, blandning amerikansk miniatyr och minishettis. Säljaren sade att han alltid varit...
Svar
7
· Visningar
1 675
Senast: Miamamman
·
Övr. Hund Min härliga, underbara lilla cairnterrier Skroffan finns inte mer. Hon föddes med ett fel på njurarna som gör att de flesta drabbade...
Svar
14
· Visningar
749
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp