Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Rie

Trådstartare
När jag köpte i maj betalade jag 321 kr för 60 kg och nu i slutet av september kostade 120 kg 1069 kr. Det blir en väldig höjning !
Och när jag nu häromdagen äntligen hittade vårkvittot och ringde dem, så hade de ingen förklaring till denna stora prisskillnad.

Så vad betalar ni?
 
Sv: Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Rie skrev:
När jag köpte i maj betalade jag 321 kr för 60 kg och nu i slutet av september kostade 120 kg 1069 kr. Det blir en väldig höjning !
Och när jag nu häromdagen äntligen hittade vårkvittot och ringde dem, så hade de ingen förklaring till denna stora prisskillnad.

Så vad betalar ni?

De HAR höjt den, strax efter namnbytet från Breed. Jag gav ´252.50 kr/30 kg breed. Priset hängde kvar ett tag på Pluss, men nu kostar eländet drygt 360 kr för samma mängd. (samma Odal=. Kollade igår. Så ditt pris för 120 kg är billigt ändå i jmf.

VARFÖR de höjt det vet jag inte, bar att de gjorde det *sur*
 
Sv: Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Ordinarie pris är 175,- för 30kg men med min ASVT rabatt på 10% blir priset 158,- för 30kg av Kraft grön +. Dom måste ha gjort fel, priset har ju nästan dubblats!
 
Sv: Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Hej betalar 264 kr nu för pluss grön hutlöst dyrt med tanke på att pluss blå/röd kostar 158 kr visst är det mycket proteiner i grön men det kan inte vara så stor skillnad i tillverkningen.
:confused:
 
Sv: Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Det är i regel just proteinet som är dyrt i ett foder. Kollar man på produktionsdjuren är det oftast just proteinet man optimerar foderstaer på för att hålla priset nere.
 
Sv: Vaad kostar Krafft Pluss Grön hos er?

Alexandra_W skrev:
De HAR höjt den, strax efter namnbytet från Breed. Jag gav ´252.50 kr/30 kg breed. Priset hängde kvar ett tag på Pluss, men nu kostar eländet drygt 360 kr för samma mängd. (samma Odal=. Kollade igår. Så ditt pris för 120 kg är billigt ändå i jmf.

VARFÖR de höjt det vet jag inte, bar att de gjorde det *sur*

Betalade 261:- för 30 kg Pluss Grön på Granngården (Uppsala) i fredags. Krafft Protein kostar 361:- där....

GRS
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 520
Senast: Lena_B
·
Foder & Strö Stallägaren som jag står hos beklagade sig häromdagen för att fodret kostade mycket. De har sedan i slutet av augusti till mitten av maj...
Svar
8
· Visningar
1 070
Senast: annkristina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp