S
SofaijaHhh
Blev helt paff.. ja vet inte om de stämmer.. kanske ännu en skrock som att bara för en brun häst har svarta ben så är det en travare.. eller som skäckar får mer sår ;D! osv..
Jag är inte sådär "haj" på just rasen appaloosa.. men någon kunnig?
Jo de va så att en som är inhyrd i vårat stall.. hon och hennes mamma var förbi och bara för att min polle är en korsning mellan appaloosa-danskt halvblod. så sa hon som så att;
-Du måste vänta tills han är fyra förens du ens kan börja rida in honom!
.. jag kollar pafft/undrande på henne :S
..Hon svarar:
-Jo asså appaloosan har svagare skelett så du måste vänta innan du ens kan sitta på honom.
Eftersom jag aldrig hört talas om att man måste vänta med appaloosan :P så vänder jag mig till er!
Så är de någon som vet? ska man vänta?
ja tänkte på de att väntar man såpass länge så förbereder man vell ändå inte hästen för vad den ska bli, en ridhäst?
Någon som kan hjälpa mig att få dimmat att mojna lite för mig?
/sofia.
Jag är inte sådär "haj" på just rasen appaloosa.. men någon kunnig?
Jo de va så att en som är inhyrd i vårat stall.. hon och hennes mamma var förbi och bara för att min polle är en korsning mellan appaloosa-danskt halvblod. så sa hon som så att;
-Du måste vänta tills han är fyra förens du ens kan börja rida in honom!
.. jag kollar pafft/undrande på henne :S
..Hon svarar:
-Jo asså appaloosan har svagare skelett så du måste vänta innan du ens kan sitta på honom.
Eftersom jag aldrig hört talas om att man måste vänta med appaloosan :P så vänder jag mig till er!
Så är de någon som vet? ska man vänta?
ja tänkte på de att väntar man såpass länge så förbereder man vell ändå inte hästen för vad den ska bli, en ridhäst?
Någon som kan hjälpa mig att få dimmat att mojna lite för mig?
/sofia.