proxyma
Trådstartare
Jag har ett urgullit sto på 7 år. Hon är jätte snäll att hålla på med men kan va väldigt märrig ibland. Men just nu håller jag på bli tokig och tankarna bara snurrar runt. Problemet är ridningen, hon är hyffsat sparsamt riden å i våras började vi jobba lite mer med dressyren allt har gått bra men mer å mer började hon prottestera när man ville att hon skulle ställa i vä varv hon är stel, faller in med bogen å ibland kastat med huvet, i höger varv hur fin som hällst. Sen på uteritt så har hon betett sig underlig,t allt är frid å fröjd å helt plötsligt kastar hon baken in under sig å far fram precis som hon skulle bli rädd för nått å på loppet av 2 sec e allt som vanlig igen, men de är inga andra hästar som är med blir rädda eller så när hon blir de. Detta beteendet är väldigt jobboit efter som jag åkt av ett par gånger på detta sätt. Vi har vart inne på klinik å dom bestämde sig för å röntga vä bakknä men hon visade inte nån hälta ksk ytte pytte på böjt spår i vä varv. Då hittate dom att hon hade lite pålagringar på knät men inte mycket, dom spruta henne med kortison å tuppkam sen fick hon äta metacam i 10 dar. sen va de återbesök å då var hon hur fin som hellst så vi fick ett scema å allt gått jätte bra med rehabiliteringen men nu när vi börjat komma igång igen är problemen kvar. tidigare har jag hafft eq terapeft ute med å hon hittade direkt inget heller. kan en liten pålagring påvärka så mycket? eller kan de va nått annat? KS kanske? tästat sadlar av alla dess sorter spelar ingen roll. vid tömmkörning beter hon sig inte så. Vad ska jag göra? just nu rider jag inte spec mycket som ni förstår. Har ridigt för olika tränare med å ingen får direkt bergepp om henne heller.