• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soffiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 849
S

soffiz

Sibas mage har kommit igång nu, med besked. Hittills idag har hon bajsat 6 ggr och vi hittade henne ätandes sin sista hög nu precis... vad är det för fel?

Sv: Va faaan!

ingen som vet vad det kan va? Hon är dessutom 6 mån... inte jätteliten som dom jag läst om på internet... Har aldrig märkt av det förut, men det kan förklara varför hon inte bajsat på 3 dagar innan...

Skulle hon fortsätta med beteendet, fya och ge henne Ananas..
Totalt ovetenskapligt, men det funkade på Frallan Max.
Han blev totalt tokig i skivad Ananas sen, billigt o bra. :p

Jag har också hört ananas. Vet inte om det kanske finns något i det som de saknar. Men det är vanligare att det är ofog. Det finns vuxna hundar som plockar upp både sitt eget bajs och/eller andras. Nejja på skarpen varje gång och så ge henne inte chansen. Visa henne att ni tycker det är äckligt.

Det kan tänkas att hon har plockat i sig något svårsmält. En liten benbit t ex. Det tar ett par - tre dar att smälta. Fåglar tappar ofta benbitar när de slåss om det i luften.

Ingen aning varför din hund inte bajsat... kanske har smaskat ett för stort ben eller liknande?

Minns bestämt att även min hund vid 6 mån var helt tokig i bajs... hund, katt, människo, fågel, grävling... allt skulle testas. Det höll på en period. Det spelade ingen roll om man fyade fick han korn på bajs så rusade han dit :o

Sen försvann det lika snabbt som det kom och numer är han i princip bara intresserad av hästbajs.

Kanske hungrig om inte magen varit igång :confused:

KL

Har hort (sett pa TV:p) att ananas ar bra att ge med maten eftersom nar det kommer ut smakar bajset jatteackligt och hunden vill inte ata upp det.

Om det funkar vet jag inte.

KL

Har hort (sett pa TV:p) att ananas ar bra att ge med maten eftersom nar det kommer ut smakar bajset jatteackligt och hunden vill inte ata upp det.

Om det funkar vet jag inte.

Men det är helt klart värt att testa...

problemet är ju inte när vi är hemma utan dom gånger hon är ensam. hon är inte helt rumsren så det händer olyckor inne... gör ananas att det smakar äckligt så ska jag testa det. vem vet... hon kanske helt plötsligt bajsar regelbundet varje dag ;) (inte äter upp det dvs)

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
648
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 890
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
669
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka