V75, vad krävs?

Seabaz

Trådstartare
Vad krävs för att få starta en häst i V75-lopp?

Sitter och kollar på det nu pga att jag spelat men så visas ju lite inlägg mellan loppen från diverse tränare och snyfthistorier och sagor... typ ;)

Men då börja jag fundera, vad krävs för att få anmäla en häst till ett V75-lopp? :)

Sv: V75, vad krävs?

Just idag på V75 är det flera Breeders Crownlopp och till dessa krävs att man placerat sig tillräckligt bra i semifinalerna för att få vara med.

I vanliga v75 krävs att hästen tjänat så mycket pengar som klassen kräver, sen kan i princip alla hästar som har en tränare anmälas! Med vissa mindre villkor! Sen tas hästarna ut efter startpoängen i de senaste fem starterna, anmälningarna är normalt på söndagar sen em!
Anmälningslistor presenteras på travsport.se en stund efter att anmälningstiden gåt ut!

Tack för svar!! Två till frågor kom upp då! ;)

Med tränare så menas en tränare som har en tränarlicens då eller? Spelar det roll om det är amatör eller proffs? (Finns det fler typer?)

Så om man anmält sin häst så är det inte säkert att den kommer med beroende på vilka mer som anmält till samma lopp?

:)

Allt räknas på poäng, spelar ingen roll vem som tränar övht

..och poäng får hästen på sina resultat.

Är det många hästar som anmälts till aktuellt lopp. Uttages de hästar som ska få starta enligt en poängberäkning av anmälda hästars 5 senaste starter i totalisatorlopp eller B-lopp. Sådan poängberäkning omfattar dels prispoäng och dels prestationspoäng.

Vid bestämmande av prispoäng räknas 1 poäng för varje vunna 100 kr per aktuellt lopp.

Som prestationspoäng gäller 1:a 200p - 2:a 100p - 3:a 65p - 4:a 25p - 5:a 15p.

Tack för era svar!!

Då har man lärt sig nåt nytt :bow: :laugh: Tyvärr dock inte hur man prickar in 7 rätt på V75 ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 902
Senast: tuaphua
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka