Blue
Trådstartare
Vänsterpartiet meddelande nyligen på Facebook att man suspenderat en medlem som öppet stödjer Revolutionära Fronten, en mycket aktiv organisation som sysslar med allt från hot till grov misshandel till kemikalieattacker mot politiska motståndare.
Detta verkade inte särskilt populärt bland Vänsterpartiers sympatisörer. Bland de 30 mest gillade kommentarerna (50-160 "likes") finner man faktiskt inte någon som är positiv till beslutet utan det låter i princip uteslutande såhär:
Detta var bara ett litet urval. Ni kan gå in på Vänsterpartiets facebooksida och se för er själva, det svämmar verkligen över av liknande kommentarer.
Frågan är då varför det ser ut såhär?
Detta verkade inte särskilt populärt bland Vänsterpartiers sympatisörer. Bland de 30 mest gillade kommentarerna (50-160 "likes") finner man faktiskt inte någon som är positiv till beslutet utan det låter i princip uteslutande såhär:
Vet inte om er, men jag tänker inte sättas i koncentrationsläger innan jag inser att fascism bekämpas med våld och inte kramar och tolerans.
V borde med denna logik inte delta på hedrandet utav de spanienfrivilliga runt om i landet nästa första maj heller...dom sköt ju för fan på fascisterna
Ni har även förlorat min röst nästa val. Det finns en gräns för hur mycket bullshit jag kan tåla från ett "vänster"parti, men att kicka medlemmar för att de försvarar antifascism tar fan priset.
Hycklare. Ni saknar ryggrad. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/xxx-78
Hej Vänsterpartiet! Dra åt helvete. Hejdå.
Men Libyen då? Gav inte V stöd för politiskt våld där? Det är tydligen skillnad på våld och våld... Fegt V!
Otroligt kasst, först avståndstagandet av tårtan och nu det här. Min röst har ni förlorat. Pinsamt
Då röstar man inte på Vänsterpartiet fler gånger alltså. Lycka till att bygga ett solidariskt samhälle när ni visar noll solidaritet själva och kastar ut eller tar avstånd från era medlemmar så fort de hamnar i blåsväder.
Detta var bara ett litet urval. Ni kan gå in på Vänsterpartiets facebooksida och se för er själva, det svämmar verkligen över av liknande kommentarer.
Frågan är då varför det ser ut såhär?
Senast ändrad: