V-format boxgaller och vävning

L

Lovizz

På vilket sätt hindrar ett v-format boxgaller hästen från att väva?

Sv: V-format boxgaller och vävning

dom kan inte gunga på de sättet...inte lika mycket iallafall...de är ju inte bara halsen som rör sej när dom väver och dom behöver ju lite utrymme för att göra de.

Senast ändrad av en moderator:

om det motverkar att hästen börjar väva skulle det väl vara för att hästen kan titta ut och "underhålla" sig utan att väva?
Men jag vet inte, bara en tanke :P

men för att det ska funka måste man ha v-fomat boxgaller i en s.kl. spiltbox (och dom är väl olagliga?)
Menar att iafll man har v-format boxgaller i en "vanlig" box så kan ju hästen ändå stå var som helst och väva

många hästar väver ju bara när dom tittar ut i gången, och inte i boxen..iallafall va ja sett så slutar många väva när dom inte kan titta ut längre, alltså bara väver när dom kan titta ut.

vissa väldigt inbitna vävare hindras inte av att dom inte kan väva när dom tittar ut utan står i boxen istället och väver och då är de svårt att göra nåt åt de.

men dom står åtminstonde inte och stör så mycket som ja tycker dom gör när dom står och tittar ut o väver o väver o väver hela tiden.

men för att det ska funka måste man ha v-fomat boxgaller i en s.kl. spiltbox (och dom är väl olagliga?)
Menar att iafll man har v-format boxgaller i en "vanlig" box så kan ju hästen ändå stå var som helst och väva
Förlåt om jag bryter mot samtalsämnet men är spiltboxar olagliga? :S

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Tilly_85
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 689
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar