Uvex ridhjälmar (Jacson)

Henna

Trådstartare
Min gamla ridhjälm luktar huggorm!
Det är dags för en ny och jag tänker mig en lättviktshjälm. Det är ju så läbbigt med svettig svål sommartid - och inte blir man vacker heller!

Har tidigare kollat på Casco Youngster el Mistral, men så såg jag i Jacsons nya katalog en helt ny hjälmserie av Uvex, ett märke jag känner igen från mc- och skidsporten. De verkar seriösa, snygga hjälmar och den billigaste modellen, Uvision, får man för en hyfsad peng (1100 kr). Den finns i guld!!
Är det någon som har provat hjälmen? Tips på ÅF i Gävle/Uppsala?

Sv: Uvex ridhjälmar (Jacson)

Har också just upptäckt denna och är nyfiken :). Tror dock inte att så många hunnit testa dem eftersom de är såpass nya på marknaden. Tänkte klämma och känna lite på GHSmässan :D

Charles Owen, dock ej "Lättviktshjälm" men känns inte tung. Fantastisk passform och leder bort fukten bra. Rekommenderas!

Jag har också kollat på Casco Mistrall, men gillar verkligen Uvexhjälmarna! :) Får ta mig till någon stans där de säljs..!

Har inte klämt på någon Uvex i verkligheten, men JÖSSES vad ful den var!!!! :eek: Den slår ju t.o.m. GPA's flughjälm i fulhet :angel:

Väntar nu på min svarta uvision :love::bump:.!
Ska försöka slänga in bild, när den behagar komma... De hade den inte inne i svart så jag fick beställa.

Väntar med spänning på bilder på Uvexen! :) Fast Mistrallen ser jag gärna med. Velar liksom mellan dem...

Det är ju den billigaste Uvex hjälmen som GP-ponny ryttarna hade, fast i silver då :p

Jag har också kollat på Casco Mistrall, men gillar verkligen Uvexhjälmarna! :) Får ta mig till någon stans där de säljs..!

Jag provade bägge två i helgen. Nackdelen med casco Mistrall är att den inte har något nackskydd, vilket uvexen har. Det fanns två modeller av uvex i den affären, det stod inte vilken som var vilken. Den ena passade mig super, i den andra såg jag ut som en svamp...

Grrr, min hjälm har fortfarande inte kommit :devil:. Det skulle ta en vecka-10 dagar efter horseshow o nu har det snart gått 3 veckor...

Men jag ska visa bild, lovar :)

Äschans, hur vet man vilken storlek man ska ha? Missade att kolla det när jag provade dem i affär. Skulle tro att jag har en storlek precis i mitten av S-M och M-L.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka