Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min granne säger att hon ska in på bukefalos och titta på t ex annonser, men hon uttalar det som buke´ fallos. Hon delar upp namnet i två delar medans jag säger namnet som det står "bukefalos".
Hur uttalar ni namnet?
Jag säger Buke =)
Tycker att namnet var snyggare på stallet-tiden. Jag vet vem Bukefalos var så ni behöver inte förklara Jag tycker bara inte att det namnet är speciellt snygg.
Jodå, det är Alexander den stores häst.
Och för er som har sett "Svarta hingsten" så är det Bukefalos som Alec Ramsey får med sig som miniatyrhäst (den som hans pappa vinner i ett kortspel) från båten. Pappan berättar också historien bakom Bukefalos.
IT & mobiler
Plötsligt kan vi inte gå in på vissa hemsidor på vårat wifi. Tex inte min högskolas hemsida, eller här på bukefalos. Aftonbladet funkar...
Kropp & Själ
Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Kläder & Bli fin Jag köpte ett par icebugs i vintras efter ett par promenader när jag fick trippa fram pga ishalka. Det var en sådan skillnad med icebugs...
Hundavel & Ras Jag tänker likadant. Alltså. Det finns SÅ mycket man kan oroa sig för när man har hund som är snudd på oundvikligt (tex att hunden någon...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.