Utstött föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare puman_22
  • Startdatum Startdatum
P

puman_22

Hur ofta händer det att ett sto inte accepterar sitt föl utan försöker sparka och trampa på detta? :cry: :confused: Detta har hänt i mitt stall. Stoet accepterar inte sitt föl.... hon har heller ingen mjölk utan fölet måste nu matas med falska. Finns det något man kan göra för att få stoet till att ta åt sig sitt föl? Vill ju göra allt för detta underbara föl. :love:

Det händer ibalndoch är tragiskt...men har för mig att man kan prova spruta stoet med något...hormoner el liknande...jag utgår ju ifrån att ni redan har kontaktat en veterinär...och helst en som kan mycket om just sånt här.

Mjölka henne OFTA så kommer mjölken igång, sen måste man vara BESTÄMD mot stoet, håll i henne, bremsa och lyft ett framben, så fölet får dia.

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka