utställnings funderingar..

Zizzy

Trådstartare
Jag har två katter som jag skulle vilja ställa ut.. men kan INGENTING..

Måste man ha burskynken och dyl?
Har surfat runt och , ja, herregud vad folk kostar på sig..
Ibland undrar man om det är katten eller buren dom ställer ut.. *fnittrar*
Och om jag vill ställa, vart vänder man sig?
Jag är inte medlem i någon kattklubb, men har katter reg i sverak.
(En Bengal och en Ocikatt:love: )
så vilket medlemskap måste man ha? (för jag antar att man måste vara det så som det är med hundar..)

Sen får ni jätte jätte gärna berätta vad man ska tänka på o så..

Just D.. vart är nästa utställning som kanske kan passa mig?
Jag bor i jkpg län men kan lätt åka till sthlm om det är någon i sthlm´s trakten..

och om någon skulle vilja hjälpa mig på utställning om vi ska till samma hade det inte varit helt fel. :)

Sv: utställnings funderingar..

Du behöver vara medlem i en SVERAK-ansluten klubb, en lista på klubbar finns på www.sverak.se. Där finns också en lista på kommande utställningar, men tänk på att utställningarna blir fulla väldigt fort, så man får vara ute i väldigt god tid när man planerar och anmäler (helst direkt när anmälningstiden startar om man vill vara säker på att komma med). På Sveraks hemsida finns också en bra text om "utställning för dummies", där kan du läsa så får du säkert en massa frågetecken uträtade.

Burskynke kan man få låna av sin kattklubb ofta, så fråga klubben du ansluter dig till om de har ett skynke du kan låna för att prova på. Det kan ju vara så att varken du eller katterna gillar utställningar och då är det onödigt att köpa ett. Annars så tycker jag själv att det är väldigt roligt att sy burskynke, det behöver inte kosta så mycket pengar. Bauhaus har tyg för 20 kr/m t.ex.. :D

Lycka till med utställandet, det är jättekul och man lär känna väldigt mycket nytt folk!

/Erica

Välj en kattklubb i din närhet, och när du anmäler kan du höra av dig till både din egen och arrangerande klubb och fråga om "nybörjarservice". Vissa klubbar har det som en speciell funktion, i andra är det någon av de rutinerade utställarna som tar sig tid att hjälpa nykomlingen tilrätta.

Jag får ofta frågor om att bära fram eller hjälpa till att hålla koll på när andras katter ska upp, är man van gör det inget att ta hand om en katt extra.

oh, tack för hjälpen :)
ska genast in i kika.. har inte sett att de har den infon innan..
jag är rätt så duktig på o bråka med symaskinen så det är bra om man kanske kan få låna.:p
jag tycker att det är jätte roligt att ställa ut vovvarna så jag tror att jag kommer fastna för kissemis utställning oxå.
fick reda på i helgen att dackekatten(tror jag det var) ska ha utställning framöver i sävsjö, dvs inte sångt ifrån där jag befinner mig, om en månad eller nåt.. Då ska jag åka o titta!
ska se om jag kan gå med i klubb på direkten...

Skillnaden på hund och kattutställningar är att när du ställer katt måste du vara kvar hela dagen. Även om din katt är färdigbedömd klockan 10 och inte går vidare till final så måste du (eller iaf katten) stanna kvar tills utställningsarrangören låter alla gå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka