utställningar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mia 61
  • Startdatum Startdatum
M

Mia 61

Om man ställer ut sin häst/ponny och är ensam i klassen kan man då säga att man vann sin klass? Att man är klassvinnare? Och när det gäller BIR, kan ponnyn bli bäst i rasen om den är ensam i den rasen? Vad tycker ni?
Jag tycker det verkar lite konstigt!

Sv: utställningar

Jag har inte 100 % koll
Klass vinnare blir den säkert om det bara finns en i rasen

BIR kan väl den bli om den är typisk för sin ras tror jag ,det är sällsynt att någon har för låga poäng men det händer.

Men får den under 35/38 poäng tror jag den inte går vidare till BIS

Är den ensam blir den givetvis klassvinnare, den vann ju! Till BIR/BIS varierar det, i vår klubb brukar bara de klassvinnare som får guld komma, andra har haft 38p. Finns säkert fler varianter.

Jo visst den vann ju sin klass men tycker liksom inte det är nåt att skryta med när man t.ex blir bäst i rasen med bara en deltagare. Känns som man måste vara minst två för annars har man ju ingen att slåss emot.
Däremot måste det vara jättekul för den som blir BIR med många deltagare. Då har man verkligen bevisat att individen är bra.

Hade den varit en dålig representant för sin ras hade den inte fått bra poäng
och därmed inte haft några bra poäng att visa upp även om den är klassvinnare.

När jag ställde ut på SWF:s egen utställning kunde bara de som bedömts med Guld (över 40 poäng?) gå vidare till BIR, fanns det inga som belönats med Guld delades inget BIR ut.
BIR är ju en fin titel att få och då tycker jag nog att det är bra att det inte delas ut till vem som helst bara för att det bara fanns en/ett par deltagare inom rasen. :laugh:

En häst som får ex. 43 poäng är ju lika bra om den är ensam och blir BIR som om det är 10 hästar i klassen och den blir 2a. går ut först.

Man skryter ju inte med placeringarna utan om poängen, och de blir ju samma oavsett antal deltagare.

Jovisst. Om den har så höga poäng så ska man skryta om den men ibland kan det vara en deltagare med 38 poäng. Visst det är också bra, det är klass 1.
Men just att bli bäst i rasen känns som att man måste vara minst två för att en ska vinna.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 502
Senast: Grazing
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 851
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka