Utställning

A

Andra

Jag har en liten fråga. Får man ställa upp med en felfärgad hund på utställning?

Sv: Utställning

Får får du nog, men du riskerar ju helt klart att få 0/KEP på hunden. Så det är ju lite som att kasta pengarna i sjön..

Precis som Gnist säger så är det bortkastade pengar..

Du får 0 i pris och KEP är förkortning för: Kan Ej Prisbedömmas....

Möjligtvis att hunden skulle bedömmas på en inofficell utställning, eller vad tror ni andra? Bara en gissning.

På en inofficiell utställning gäller samma bedömningsregler och rasstandard som på en officiell.... så i det fallet ska det inte vara någon skillnad.

Nä jag vet det. Men jag har ofta uppfattat det som om dom inte är så bra på att följa det.

Fast hur ofta delas det ut nollor nuförtiden, egentligen? Eller det kanske är vanligare än jag tror? Jag tycker till och med treor är ovanliga.

Men en inofficiell säger ingenting tycker jag. Inte de vanliga som brukshundsklubbarna ordnar iallafall.
Det är ju oftast domare som dömer som inte är utbildade, utan de kanske är uppfödare. Sen dömer de raser de inte kan ett dugg om.
Inofficiell utställning är för mig bara en träning, säger absolut inget om hur bra eller dålig hunden är för mig.

Trissa: Nollor kanske inte delas ut så ofta just för folk inte ställer ut en hund som kommer få en nolla. Vet man den får en nolla, varför ställa ut.
Treor ser jag då och då.

Andra skrev:
Jag har en liten fråga. Får man ställa upp med en felfärgad hund på utställning?

På inofficiella är det helt okay att ställa felfärgad hund, vi ställde våran Basset tik som hade ett blått och ett brunt öga, och det var aldrig någon som sa något om det, hon fick alltid kanonkritik.:bump:
På officiella hade det inte varit någon ide att ställa henne för där var hon definitivt inte rastypiskt med dom ögonen :o , vi ställde mest för skojs skull och dom inoficiella tycker jag är mycket roligare.:D
Fast det är ju klart , vi lärde oss också vilka domare som gillade Basset Hound :rofl: :banana:

Nä jag håller med dig helt.

Sedan kan man ju fråga sig varför man vill ställa ut en fel färgad hund. Och är det mest en kul sak så varför inte en inoff.?

Förr förra sommaren ställde jag den ena hunden på en special utställning. Hon fick 1:a med Hp och placerade sig som 2:a i klassen.

Tre dagar senare ställde jag för en annan domare. Då fick hon en trea...

Jag vet inte vad jag skall tro, övervägande av hennes karriär har varit 1:or. Och så extremt dåligt skick/annorlunda var hon inte den dagen.
Har pratat med en domare jag gått utbildning för, som var helt opartisk vid tillfället. Och han sa att det var absolut helt fel till min hund.
Ja varför det blev en trea är väl en annan historia men det händer. Och vid den ringen den dagen duggade dom tätt. Domaren vaknat i fel säng mån tro?

Ja, är det bara en kul grej. Då kan man ju åka på en inoff, det håller jag med om.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
983
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 253
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
521
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat