Utställning Elmia mässan.

Zizzy

Trådstartare
någon som ska dit?
Jag ska ställa en av mina katter och det blir första gången för oss båda... Så jag är väldigt(!) nervös.
vad ska de tycka om min pärla?

Jag har som tur är en kompis-kompis som ska dit och hon skulle hjälpa mig så mycket hon hann med. Och tur är väl det, annars kommer jag väl virra bort allt *haha*

Så,. är det någon här som ska dit? Är ju alltid roligt att kika på katter man *host* känner :angel:

just det, om det är någon som vet om någon bra sida med mått och mönster till burskynke får ni gärna hojta till.. jag har en bra symaskin och tyg, men vet ej hur stort osv det ska vara.
(iof kan jag låna av klubben men det är ju alltid roligare att ha eget.:p )

Sv: Utställning Elmia mässan.

Jag ska ställa mina två, och en av ungarna jag har fött upp kommer också. Jag är också nervös! Jag har visserligen ställt ut i många år, men Maja är första gången i klass 3 och jag vet inte om domarna tycker hon förtjänar ett CACE. Hanoo börjar komma så nära EP nu så att jag är nervös bara därför. Han har aldrig förlorat ett cert hittills så jag vet inte vad det är jag egentligen oroar mig för där :angel:

oj det får jag ju bara inte missa.

Jag ska ställa mina två, och en av ungarna jag har fött upp kommer också. Jag är också nervös! Jag har visserligen ställt ut i många år, men Maja är första gången i klass 3 och jag vet inte om domarna tycker hon förtjänar ett CACE. Hanoo börjar komma så nära EP nu så att jag är nervös bara därför. Han har aldrig förlorat ett cert hittills så jag vet inte vad det är jag egentligen oroar mig för där :angel:

det dära var mest svammel för en novis som mig. :angel:
jag hoppas min bengal kan få en bra och rättvis bedömning iallafall.
jag tror inte hon kommer tycka att det är ett dugg roligt dock. bara en känsla. Det blir dessutom första bilresan sedan jag hämtade hem henne. *huvva*
Min andra kisse fullkomligt hatar att åka bil. så när jag ska ställa henne kommer jag ta med öronproppar! (måste det för att få ta kull, tror jag iallafall.. *virrigt när man inte kan*)

då skall jag gå o kika på dina kissemissar om jag inte har avlidit på morronen i fullkomlig stress.. . :D

Ni som kommer dit får hugga tag i mig om ni ser mig!
Katterna sitter i burar som ser ut shär:
DSC01048.jpg

Det är en väldigt sällskaplig gammal herre som inte är det minsta fotogenique och en liten madam med otroligt mycket åsikter:
070317014.jpg

Maja ligger under förmiddagen gömd i sin orm, efter bedömningarna kommer hon fram. Hanoo är tvärtom, han älskar att prata med folk tills han blir lite trött framåt eftermiddagen och lägger sig och stirrar rakt in i burväggen för att slippa kontakt. Han vet så väl hur en utställning går till, så innan bedömning är han lite nervig, efter bedömning i är han nöjd och hamnar han i panel sitter han där stolt som en tupp.

jodå det ska jag göra om jag hinner med. har lite allmän panik nu då jag totalt glömt bort att man ska ha burskynke.. som jag inte fixat med än! *panik panik*
jag är ju van vid hundutställningar, där inget sånt behövs.. så nu sitter jag verkligen på pottkanten.. måste sy ett burskynke omgående..

kan man använda vilket tyg som helst?
jag har snyggt mörklila bomullstyg, kan man använda det utan att någon tycker jag är konstig?

sen får jag leta efter en annan sida efter buskynke måtten.. jag får inte upp den sidan som reykur tippsade om..

nej jag har inte alls panik. *hur ska lilla jag lösa det här nu då?*

JUST D! kattlåda, kan man köpa det på plats? matskålar och filt har jag,men inte en så liten kattlåda.. *dumma mej som inte använder det jag har innanför pannbenet*

*suck*

Det är JÄTTELÄTT. Du kan ta ett gammalt lakan och nypa fast med eh, typ klädnypor eller så^^

Vilket tyg som hellst går alltså bra!
Toalåda kan du köpa på plats.
Luugnt, det löser sig ;) Jag sydde mitt burskynke natten innan jag åkte till Umeå senast jag!
Måtten finns på www.sverak.se också

Det är JÄTTELÄTT. Du kan ta ett gammalt lakan och nypa fast med eh, typ klädnypor eller så^^

Vilket tyg som hellst går alltså bra!
Toalåda kan du köpa på plats.
Luugnt, det löser sig ;) Jag sydde mitt burskynke natten innan jag åkte till Umeå senast jag!
Måtten finns på www.sverak.se också

haha jag har ju en tugrulle med ca 10meter lila tyg, hihi jag kan ju ta med den, sax och en rulle tråd.. :angel:
jag ska kollapå sverak med.. jag fick upp denandra sidan,men kunde inte klicka i menyerna?? aja, det löser sig nog. *nervös*

(sitter och kollar igenomkattsidor i lagom paniiik*

ska jag bada kissen idag eller ska jag strunta i det?
hon är korthårig....

Bada inte nu, det är försent! En korthår ska oftast bada en vacka innan utställning, bengalen tillhör en av de raser där pälsen måste hinna lägga sig ordentligt först.

Det går på en kväll att sy burskynke, utställningstoalett finns i alla större djuraffärer (eller ofta går det att köpa på plats).

Tänk på att du måste ha egen sand med dig den här gången.

Måtten på buren är 60(d)x75(b)x60(h). Ofta har man skynket lite längre än 60 cm, så att man kan trycka ner det under botten. Botten behöver vara tjockare, tex en filt.

Men gud vad mycke det verkar som att man måste tänka på...

Men vart köper ni burarna?
På sidan Reykur visade så stod det att man måste ha burskynket på insidan, varför måste man det?
Tycker det är snyggare när man har på själva buren som dom visade på hemsidan..

Är det någon som ska på utställning i sthlm någon gång i sommar?
Vill så gärna att någon från buke är på samma utställning som kan hjälpa en förvirrad Jonna där :D

haha jag har ju en tugrulle med ca 10meter lila tyg, hihi jag kan ju ta med den, sax och en rulle tråd.. :angel:
jag ska kollapå sverak med.. jag fick upp denandra sidan,men kunde inte klicka i menyerna?? aja, det löser sig nog. *nervös*

(sitter och kollar igenomkattsidor i lagom paniiik*

ska jag bada kissen idag eller ska jag strunta i det?
hon är korthårig....

Absolut för sent att bada!

Åhh jag ska också ställa i helgen, sjukt nervös!

Burarna finns där, det behöver man inte ha själv.
Man fäster skynket på burens insida, och sedan har man ett tak och ev. gardinder framför.

www.sverak.se finns det utställningsdatum och länkar till inbjudan, men det är nog dax att anmäla nu om du vill ställa i sommar :)

okej jag ska inte bada henne då. hon är för övrigt ren så det kändes lite onödigt. :D

Checklista:
*Klippa klorna.
*ta en kik i öronen och se om det finns något böös där.
*andas
*leta reda på tyget
*hitta symaskinen och koppla in
*andas
*kolla så att hon verkar må bra.
*mät ut tyger och ta till lite i nerderkanst som kära sassy sa.
*Mät en gång till
*klipp
*mät igen, för trots att man mätt två gånger kan det bli fel
*ta en cigg:angel:
*leta reda på en svart tråd, för lila lär jag inte ha någon...
*trä maskinen och syyyyy.....
* mät igen bara för att vara på den säkra sidan.
*gah man ska ha band för att knyta fast det med..*tänker febrilt*
*leta reda på något somman kan förstöra..skosnören?
*gå ut i hallen och länsa alla icke använda skor på skosnören
*gör färdigt burskynket och hoppas innerligt att det passar.
*sy en kudde eller kom på nåt bättre*funderar*

puh, vad har jag glömt???

Senast ändrad:

Burarna sitter ihop i långa rader, så det går inte att ha på utsidan. Dessutom ser man ju burgallret istället för burskynket om man har det på utsidan. Det är inuti buren man ska titta, inte utanpå...

Jag ska försöka ta mig dit och titta.. Försökte ta reda på lite hålltider, men det verkar som det inte finns.

Men när brukar man börja på morgonen?

Det är söndagen jag ska kolla, har för mig det var ragdoll då.

Ta det lugnt, det är ju bara fredag imorgon. Jag gör alltid färdigt saker natten innan utställningen! (/Nu har dessutom inga visitkort, igen, eftersom jag återigen glömt ringa tryckeriet i tid...:angel: )

Liknande trådar

Träning Igår var min värsta dag som hästägare!. Skulle köra upp min + en unghäst dit där jag ska bo. Min häst har aldrig tyckt att åka transport...
2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar