Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Packa i tid!
*Lägg fram stamtavlan och bekräftelsen så att du helt säkert inte glömmer det.
*Fixa botten till buren, funkar med en filt eller trasmatta
Har du inte fått bekräftelse per post?
Maila eller ring Paula imorgon och säg att du inte har någon bekräftelse, du behöver säkert inte åka för att skriva ut den (de har ju egna listor på vilka som kommit med)
Okej, men är inte det väldigt dyrt? Jag tror inte min plånbok klarar av det.. tyvärr.Om man har en katt som ska ha avelsgodkännande och man vewrkligen inte tor den klarar en utställning kan man ordna "hembedömning". Då ska det vara två domare istället för en, och man förhandlar själv om ersättningen. Det kan vara svårt att få hem två domare samtidigt men man kan ringa runt till de som ska döma på någon utställning i närheten. Då kör man bara dit katten så kommer de ut på parkeringen och kikar.
Nackdelen med uställning är ju att man måste stanna där hela dagen även om katten inte trivs. Har jag med mig en katt som verkligen inte vill vara på utställningen hänger jag en handduk eller filt framför buren så katten får vara ifred därinne tills vi får åka hem. Ofta lugnar de ner sig få fort det blir mörkt och lugnt.
Ja, det fingerar ju på hundarna att lära dem täla både det ena och andra om man vänjer dem tidigt.Utställningarna finns på http://www.sverak.se
Du har rätt i att det är mycket lättare att börja med en unge. Ställer man ut dem regelbundet från "innan pubertet" tills de blir vuxna brukar de ta det naturligt.
jag hade för mig att du har ryssar.. så det var dem jag höll ett öga på.. Jag tror jag minns en misse som skrek nåt väldans. fasst det var många som snackade på för fullt.Jag har korater, så det var förmodligen inte mina katter du såg då. Det var min lilla fröken som skrek så att hela publiken förfärades i panelen (precis som bengalerna har de ett "helt eget språk" som ägare till mer tystlåtna katter tycker är obehagligt)
Det var faktiskt en gammal ryssuppfödare fram och hävdade att "hon minsann födde upp sånnadär katter på 60-talet". Då hade jag svårt att hålla masken. Om man som uppfödare inte kan se skillnad på en ytterst vältypad korat och en ryss vorde det sannerligen ingen komplimang till ryssen...