A

allroundhästarna

En av mina hästar har utslag, vet. sa att det kan vara vad som helst när jag frågade en dag när han var ute i stallet. (för något annat) Dom ser ut som vårtor och om jag får bort "skorpan" på dom och får med lite "innehåll" så försvinner just den. Jag tror inte att det är "inkar" eftersom att dessa som min häst har sitter endast vid jumskarna (mjukdelarna mellan virvel, knä och fram mot revbenen) (någon enstaka sitter i sadelläget) Jag har provat med Aloe Vera Gel och Virkon S, men utan resultat. Finns det någon som har ett bra tips?!

Sv: Utslag

Vad är skållor? Har aldrig hört talas om!
Berätta vad du vet. Vad kommer det av, hur behandlar man?!
:confused:

Sv: Utslag

fast jag är inte säker på att de sitter på de ställerna du sagt..

Min pålla hade lite regnskållor och de försvann av sig självt efter ett tag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 812
Senast: Fraegd
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 109
Senast: Ray
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 686
Hästvård Lägger in tråden åt en kompis då det är hennes häst det handlar om. Hästen i fråga är en PRE född 2005, importerad från Spanien i...
Svar
5
· Visningar
2 576
Senast: Hoobes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka