BernT
Trådstartare
Jag får utslag på benen av mina arbetsbyxor (alltså byxorna som hör till jobbuniformen). Känns som jag testat det jag kan, att ha egna byxor är inte tillåtet så vet inte riktigt vad jag ska göra. Tvättar redan parfymfritt.
Har testat följande:
Byta byxor (3e paret nu, samma med alla)
Tvätta utan sköljmedel/utan tvättmedel, tvätta utan sköljmedel och tvättmedel
Tvätta i 30, 40, 60, 90 grader
Torktumlat på olika nivåer
Lägga byxorna i frysen (oklart vad det skulle hjälpa)
Använda jobbyxorna hemma för att se om det är dem det är fel på eller ngt i miljön på jobbet, fick utslag hemma med
Är ngt syntetiskt material och man blir väldigt varm på jobbet så jag antar att det helt enkelt blir för varmt och därför får jag utslag. Kan jag kräva byxor av annat material? Nu är det ju höst och jag behöver inte gå barbent längre men det är inte särskilt kul med utslag ändå. De försvinner ganska fort, är jag ledig 3-4 dagar på raken så är de oftast borta den sista dagen. Sen börjar det om igen (((((((:
Har testat följande:
Byta byxor (3e paret nu, samma med alla)
Tvätta utan sköljmedel/utan tvättmedel, tvätta utan sköljmedel och tvättmedel
Tvätta i 30, 40, 60, 90 grader
Torktumlat på olika nivåer
Lägga byxorna i frysen (oklart vad det skulle hjälpa)
Använda jobbyxorna hemma för att se om det är dem det är fel på eller ngt i miljön på jobbet, fick utslag hemma med
Är ngt syntetiskt material och man blir väldigt varm på jobbet så jag antar att det helt enkelt blir för varmt och därför får jag utslag. Kan jag kräva byxor av annat material? Nu är det ju höst och jag behöver inte gå barbent längre men det är inte särskilt kul med utslag ändå. De försvinner ganska fort, är jag ledig 3-4 dagar på raken så är de oftast borta den sista dagen. Sen börjar det om igen (((((((: