utrustningen?

Sv: utrustningen?

jag gjorde det från början, men eftersom hästen växte ur den och den var stor och klumpig så köpte jag två nya sadlar, en espaniloa och en western.. westernsadeln har jag ute och espaniloan på ridbanan.. sen skulle jag ju kunna rida med westernsadeln på banan också, men men
 
Sv: utrustningen?

Bra sagt, eftersom det ändå inte är någon tävlingsgren så kan man ju använda det som hästen och ryttaren trivs i bäst. ;)

Får man fråga vem du tränar för? :)
 
Sv: utrustningen?

Jag skulle nog inte själv göra det. Har hört att det är svårt att böja hästen i en westernsadel.
 
Sv: utrustningen?

"Vi använder den utrustning, som din häst trivs i och fungerar med." /Min tränare

På de kurser, där jag deltar, brukar finnas:

  • Barbackaryttare
  • Ryttare med schabrak och täckesgjord
  • Ryttare med ridgjord
  • Islandssadlar
  • Dressyrsadlar
  • Allroundsadlar
  • Westernsadlar
  • olika "AR-sadlar"
 

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: LG68
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
496
Senast: Oknytt
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
166
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp