Högt och lågt - vilken utrustning har DU hemma för att kunna träna? Allt från gummiband till hemmagym.
Och vad tycker du är minimum att ha hemma för att köra lite basic styrke- och/eller konditionsträning på hemmaplan? (utöver att man givetvis kan dra på sig ett par löparskor och ge sig ut och springa)
Och till sist, handen på hjärtat... Hur mycket använder du grejerna?
Det jag använder är yogamattan.

Men vi har ett löpband och ett multigym, dvs en maskin man kan göra en massa olika grejer i, några olika hantlar, balansbrädor och en stor boll. Löpbandet är det som används mest av övriga i familjen, dottern använder löpband, hantlar och yogamatta. Maken använder framför allt löpbandet och vissa övningar på multigymmet, framför allt i rehab/klara jobbet övningar. Sonen använder löpbandet och multigymmet, men mindre regelbundet än vi andra.
Personligen klarar jag mig med yogamattan, jag fattar poängen med allt det andra vi har hemma också, även om jag inte använder det. Men det är klart trevligare att springa på ett löpband inomhus än försöka springa ute i mörkret på isen.

Jag tror man måste utgå ifrån sig själv och vilka behov man har och vad man kan tänka sig att träna. Det ger inte så mycket att köpa dyra grejer om man inte använder dem.

Maken har regelbunden kontakt med sjukgymnast för att kroppen ska hålla hela vägen ut i ett fysiskt arbete och sjukgymnasten tar fram övningar som passar det maken har tillgång till hemma.
Jag är väldigt ojämn i mitt användande, men minst någon gång i veckan även om jag skulle vilja att jag gjorde yoga varje dag.

Nu under sommaren har gymmet stått mer oanvänt, men nu börjar mörkret och isen komma och de väljer att springa inne i stället för att hålla igång. Dotterns pojkvän lobbar för vikter och bänklyft så det kanske det blir.