Utleasad häst-vem betalar vad?

Y

Yvve

Har en nybliven 2-åring utleasad som dom ska plocka bort en lös benbit på och undrar hur ni brukar göra ekonomiskt med detta? Betalar leasingtagaren allt? Delar ni fifty-fifty på kostnaderna? Har inget skrivet i avtalet om detta och undrar alltså hur ni brukar lösa detta?

Sv: Utleasad häst-vem betalar vad?

Oj, detta är en svår bit tycker jag. Men är det ett sto och du ska använda henne i avel sedan - då skulle jag som ägare inte tveka på att ta den kostnaden.

Men använde ni inte ST´s standardavtal? Har för mej att det står hur man förfar i detta läge. Jag kan ha fel också. ;)

Hur som helst så skulle jag nog diskutera med leasingtagaren och kanske komma fram till en ekonomisk lösning, t ex att du står för större delen av kostnaden?

Friröntgade du hästen innan den åkte iväg till leasingtagaren? Vem stod för den kostnaden?

Det är klurigt, och det handlar nog lite om vem du har att göra med (leasingtagaren alltså), men som sagt diskutera med h*n.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 075
Senast: monster1
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 623
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar