Utgång borde vara en självklarthet!

R

rozie

Har fått månadens höjdpunkt sänd till Norge, där jag nu bor och arbetar. Ridsport, nr 3 har dimpt ner i postkassen.

Det jag blir förundrad över är artikeln Ingen rast och ingen ro för avelshingstarna på vintern. Under en av bilderna där tillhörande artikeln kan man läsa:

Vissa hingstar är i träning även under vintern, andra får lätt motion men alla får gå ut i hage varje dag ...

Givetvis skall de vara ute i hage .. hm ... självklart ...
Jag har själv arbetat i försäljningsstall där många av hästarna inte fick utgång varje dag. De menade att det räckte med iofs regelbunden och hårt träning. Men, hur tänker dessa människor egentligen?

Sv: Utgång borde vara en självklarthet!

Svaret är att de tänker inte alls - för de saknar något att tänka med:mad:

I finare kretsar behöver hästar inte gå ut i hage, visste du inte det;)

ja vist är det konstikt....
läste en gång om helena lundbeck å mynta..
får hon gå utt i hagen var frågan å då sa hon nej men när vi går på promenad ställer hon sej å njuter i solen.. hum...
våra går i lösdrift inne i stallet inte ett skul utan väggar i hagen...
å dom är inte mycket inne bara i rengn å riktikt varma sommar dagar...

:D
just det ja - det kan bli onödigt jobb ja ......
men kan de inte anställa en hagpassare!?:angel:

Läste också något sådant - kommer dock inte ihåg om det var med Helena. Vet inte riktigt hur människor tänker. Då jag ridtränade travhästar gick dessa hästar ute från morgonen till eftermiddagen och dessa hästar var värda bra mycket mer än många av hästar som jag sett människor hållit inne pga skaderisk. Vad är egentligen försvaret för dessa människor?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka