Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
alice skrev:Fodrar ni det alltid med betfor? Är det "mjöl" eller granulerat? Fungerar det att ge "torrt", tex m havre/pellets? Äter hästen det då?
//Alice
Etienne skrev:Bra fråga! (ska själv börja med soja nu pga uselt hö )
En fråga till (lånar tråden men det kan kanske vara av intresse för dig också Alice ), hur mkt ska man börja med när man vänjer in hästen. Jag har aldrig gett soja så jag vet inte ens om han äter det. Är 0,5 dl lagom?
Jag har ökat med ½ dl(60 g) var tredje dag, hästen har plåtmage och jag har inte fått några negativa biverkningar. Hon har aldrig ätit soja förut, är nu uppe i 3 dl(180 g)...alice skrev:Mycket bra fråga! Har hört matskedar tror jag....
//Alice
amkm skrev:Men detsamma gäller ju allt,dvs getingar,granris (vilket många hästar kan vara superkänsliga emot),m.m Är ju inte bara soja hästarna kan få en allergisk reaktion på.
Så det gör nog detsamma med en ½ dl eller ett par msk.
amkm skrev:Men detsamma gäller ju allt,dvs getingar,granris (vilket många hästar kan vara superkänsliga emot),m.m Är ju inte bara soja hästarna kan få en allergisk reaktion på.
Så det gör nog detsamma med en ½ dl eller ett par msk.