Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har beställt hem ett från Börjes som jag väntar på. Ett 100 g halvhals i 1200 D. Turkost. Väntar med spänning!
Apropå halvhals och Nischtäcken som nämndes. Det här blev jag passformsmässigt positivt överraskad av. I övrigt kan jag inte uttala mig alls. Det är 1680 denier iaf så det borde hålla. Men resten får jag återkomma med. Billiga är de i alla fall.. (Under 800 kr). Det här är ofodrat men finns fodrade i olika tjocklekar med.
![]()
Tack@DarkInNight
Kan jag absolut göra!
Köpt ett sånt här fast med 100g fyllning. Testat i regnväder i veckan och hästen var torr under efter några dagar i ösregn. Upplevde det dock ganska varmt för att vara ett 100 g täcke.
Skriv recension här sen, är också sugen på det täcket.
Mitt läckte tyvärr som ett såll och är reklamerat och damen har nu ett Amigo. De andas rätt dåligt jmf med andra täcken, därav det upplevs varmt tror jag? (Eller så är det mer fyllning än 100 gr i det, jag hade ju det ofodrade)
Stallkompisen har ett 100g, men det äldre varianten tror jag och det håller iaf tätt.
Jämförde med ett par andra 100g täcken och de andra är mycket tunnare faktiskt. Återstår att se under hösten/vintern hur det står sig!
Låter toppenJag köpte detta alldeles precis, turkost tom
Ha annars mest bara Horsewares täcken men ville ha ett billigare med just halvhals och höga denier. Jättenöjd. Använt i ösregn och i bushage. Nu är ju halsen ganska hög så den vek ner sej en aning, inget jag bryr mej särskilt om. Bra passform både tillhästen med liten bog och till hästen med kraftig bog som kräver lite utrymme i täckena..
Jag tycker att täcken med halvhals sitter bäst på mina hästar. Eftersom de inte är helklippt behövs inga helhalsar...
Men jag upplever det som att täcken med halvhals nästan har försvunnit från marknaden - rätt eller fel?
I vilket fall som helst skulle jag vilja ha tips om vilka märken på täcken som fortfarande går att få tag i med halvhals?