@Alexandra_W Du menar alltså att regntäcke med liner är bättre än ett enda täcke med samma fodertjocklek? Med tanke på förmågan att blöta igenom alltså.
@Gelina Ja det är ju torrare ute när det är -20 så det kanske inte är ett problem just då, har inte stått här en vinter ännu så vet inte hur tempen inne är när det är rejält kallt ute. Men som nu när det är -10 ena dagen och 0 med blötsnö andra dagen då är det svårt.
Idag fick jag dock ett vansinnes. Det var blötsnö och jag tog in min häst vid lunch, hängde det blöta täcket (kruttorrt på insidan) på galgen där inga andra täcken hängde eftersom alla hästar var ute. Sen efter 2 tim när jag ridit, hästen fick stå inne med svettäcke och torka och jag skulle ta ut henne igen då är täcket så pass blött och kallt igenom att jag inte ville ta på det på hästen... fick då ta ett annat täcke och över det ett skal, eftersom jag inte villa ha två tjocka blöta täcken som inte hinner torka till imorgon.
Ikväll när jag tar in är skalet blött, undertäcket helt okej men förmiddagens täcke fortfarande fuktigt och blött trots 10 tim inne på galgen, vänt ut och in. Jag blev hysterisk. Så nu hänger förmiddagens blöta täcke + skalet på den otillåtna reservplatsen. Lämpligt nog råkade stallchefen vara på plats och jag visade tydligt att påståendet om att täckena torkar på galgen INTE stämmer och nu hänger jag mina blöta täcken inne på reservkroken för jag tänker INTE låta min häst gå ut med ett blött täcke imorgonbitti. Oavsett vad personalen påstår så torkar inte täckena och hästarna får gå ut i blöta täcken imorgon och jag deltar INTE i det med min rygghäst. Basta.
Ja jag är en riktig surkärring ibland men detta accepterar jag inte. Jag vet att stallchefen gör sitt bästa och att det inte är hens fel men att övrig personal påstår att detta systemet fungerar gör mig galen. Hur ska det nånsin kunna bli åtgärdat om ledningen får felaktiga signaler om att detta fungerar?! Vansinne....