Utetäcke med 100g foder.

Sv: Utetäcke med 100g foder.

Nu har jag bestämt mig för att det blir Rambo california.

Men en fråga återstår.. Vilka storlekar ska jag ta?

Häst Nr 1: Väljer mellan 145 och 155cm.
Han brukar ha 155cm, och även på sitt Rhino vintertäcke, men han har ett Rambo regntäcke 155cm och det tycker jag är för stort.. (långt i baken)
Han har även ett 200g rhino i 145cm som oxå sitter bra.

Häst nr 2: Väljer mellan 140 och 145cm.
hon har 145cm på amigo 200g och på rambo 400g.
men 140cm på rhino ofodrat, alla sitter bra.

Är det så att man kan ha en storlek mindre när det är ofodrat/lite foder?

Sv: Utetäcke med 100g foder.

Macprotäckena från börjes tycker jag har jättebra passform! de är väldigt ställbara i bogen. himalaya är nog inte alls så ställbara.

Jag har ett pessoatäcke som jag tror det är 100 g fyllning i, dock inte halvhals. har inte använt det täcket speciellt mkt (brukar bli att jag använder ett ngt tjockare vintertäcke typ 200 gram o sen har jag fleecefodrat regntäcke el ofodrat. tycker det blir för mkt om man ska använda igenom ALLA tjocklekar på täckena.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: tanten
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka