Utestall/Vindskydd

B

Boomerang

Går i funderingar på att bygga ett vindskyd/utestall till hästarna och har lite funderingar! Vill ju lära av andras misstag istället för mina egna :D

Kan ju berätta lite kort "hur det kommer användas";

Har två fullstora hästar som går i en rätt stor hage (dock ingen skog). De är ute ca 7-21, lite längre på sommaren men sover alltid inne.
De går med täcken på vintern och vid regn, så jag vill alltså mest ha det som ett extra skydd, dvs ingen ligghall av modell XXL ;) , utan jag vill bara att det ska finnas någonstans att söka lä/skugga.
Vill ju självklart att båda ska kunna stå där samtidigt utan att någon känner sig trängd.

*Hur stort?

*Storlek på "ingången"?

*Vilket material?

*Vilket underlag?

*Vart placers ingången bäst? (kortsida/långsida/hel vägg, etc...)

*Takhöjd?

*Kostnad? (...man är ju inte miljonär.. :smirk: )

...osv

Vad ska man tänka på...?

Kom med alla åsikter och erfarenheter ni orkar!
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 211
Senast: Reville
·
Anläggning Det finns lite lösa funderingar att bygga en ligghall till hästarna nu. Blir ingen lösdrift då hagarna inte hade klarat av det. men är...
Svar
19
· Visningar
1 769
Senast: lady_vip
·
Anläggning Hej! Jo nu är det min tur, min familj har köpt gård:love: Och vi flyttar in 1 april:love: Men nu börjar ju tankarna gå på hur allt ska...
2
Svar
31
· Visningar
3 321
Senast: LillaMusse
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 991
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp