Utekatt i lägenhet

desiree

Trådstartare
Utekatt i lägenhet, finns det någon som har det? Är det stor skillnad mot att ha utekatt i villa?

Sv: Utekatt i lägenhet

Har inte det själv men en kompis till mig har haft det. Det funkade jättebra! Han stod vid portdörren vid 1 tiden på natten och jamade när han ville in och då gick dom ner och öppnade! (det konstiga tycker jag var att de hörde ner till porten från tredje våningen)

Jag bor än så länge i lägenhet på nedre botten med egen inhängnad uteplätt och skogen precis brevid.
Det har gått bra och mindre bra i vågor, i början så var de knappt ute, i vintras alltså -för då var inte ena katten kastrerad, i sommar har de dock kommit och gått som de vill på dagarna med fönstret öppet, de har dock alltid vart instängda för natten vid 21-tiden.
Sedan skaffade jag en tredje katt som inte får vara ute ensam, då vart det lite jobbigare för att jag måste passa dörren (hon hoppade ut genom fönstret och kom inte in igen) när de två större skulle in.

Just nu har lilla katten utegångsförbud eftersom hon börjat löpa, den ena av mina stora katter har förmodligen blivit tagen av något större djur i skogen ( :cry: ), den tredje är inte ute så mycket alls, det har han aldrig vart.
Jag flyttar snart till en lägenhet som inte går att komma ut ifrån för katterna, men det är väl sak samma, den som inte ville vara inne är som sagt försvunnen :( , de andra reder sig bra inne då lilla katten inte blivit van att vara ute och stora katten bodde inne i över ett år innan vi flyttade hit.
Hade den saknade katten vart kvar hade jag förmodligen tillämpat samma system som gubben som bor i lägenheten jag ska ha har, katten blir insläppt av grannar och går till dörren själv + att jag ska inhängna ballis.

Flyttar jag till villa, vilket jag ska om jag hittar något lämpligt objekt -så kommer jag sätta ett plankliknande staket runt hela härligheten som lutar inåt längst upp med hönsnät (svårt att förklara men..) katter och hund ska kunna vara lösa hur de vill innanför utan att komma ut på vägar, och ingenting ska kunna komma in som inte kan flyga.

Inte personligen, men finns några grannar här som har det.
Katterna väntar vid porten på att bli insläppta och vi som bor i trapphusen har ju lärt oss det - släpper in dem och ringer på dörren....

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Min lilla gosse har fått en rispa på hornhinnan på ena ögat och är nu ordinerad ögondroppar och smärtstillande i 8 dagar. Han är en...
Svar
1
· Visningar
446
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.