Utegångshästar!

K

kamitza

Ni som har era hästar som utegångs hästar hur gör ni när ni har ridit när det regnar när hästen är varm släpper ni den utan eller med täcke på ?

Sv: Utegångshästar!

beror på hur kallt det är ute och om hästen är svettig eller inte... Kör oftast utan täcke om det finns nån chans till uppehåll mellan skurarna, de torkar ju lättare då... Men är det ngn enstaka +grad och ihållande regn så skulle jag nog låta stå i lösdriften tills han var torr innan jag släppte ut.... så att han så att säga får börja från noll..

Sv: Utegångshästar!

Lite olika beroende på vädret. Om det ösregnar så får de stå under tak tills de är torra, med svettäcke på (fleece). Annars kan de hända att jag släpper ut dem med andastäcken. Men inte om de är riktigt blöta. Som sagt, lite olika beroende på omständigheterna.

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Lejd
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 047
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka