nellie96

Trådstartare
Hej!

Jag skulle behöva några tips kring hur jag tillverkar en utebur till mina 2 innekatter inför sommaren. Hur tillverkar man en sådan och vad är viktigt att tänka på? Någon som har en bild/beskrivning?

Tack på förhand!

Sv: Utebur

Ja jag har tänkt mig nåt slags mellanting. Inte så stor som en klassisk rastgård (tror inte det blir så poppis hos hyresvärden) men inte heller så liten som tex en kaninutebur.

Man kan bygga en mellan version av valpgaller/kompostgaller, så har jag gjort på balkongen eftersom jag inte fick lov att näta in den.

Ah, tack för tipset!
Har du nån bild på din bur?
Hur gick du tillväga när du byggde den?

Hur gjorde du? *nyfiken* har massor av kompostgaller hos mamma som står oanvända, och vi har funderat på att göra något åt balkongen! Har du bilder?

Jag köpte dubbla uppsättningar och ställde dem så det var 2 på var långsida och en på var kortsida, observera att jag ställde gallren på högkant så jag fick lite höjd på buren.
Sedan lade jag 2 galler som tak. Jag satte fast alla galler delar, utom där jag ville ha en öppning, med tunna buntband.

Jag får in en liten klätterställning i buren mm.

Tyvärr vet jag inte hur jag lägger ut bilder här så det är lite svårt att visa.
Katterna gillar den iallafall!!!

Låter det klurigt?

P.S. den har även varit utmärkt som lekhage för mina kattungar när de stora blivit lite för hårdhänta, fast då har jag flyttat in den i vardagsrummet.

Låter ju perfekt! Jag måste prova att göra nåt liknande!
Hoppas mina kissar uppskattar det lika mycket som dina :)

Jag har gjort en stor bur/rasthage av kompost galler till en av våra kattor som inte kommer sams med de andra.

Kika på "Mimmis sida" så finns där bilder.

Den var jättefin, du har byggt upp med dubbla sektioner för att få din högre,,, jag har en relativt stor balkong men jag vill ju oxå ha lite plats så........

De näten är kanonbra!!!

Har fått en gammal hundbur som vi ska ha till katterna =) sambon o ja flyttar ihop o har ihop fyra katter o två av dom vill gärna varit ute( bara varit ute me oss dock för det går en stor väg precis breve). men nu ska dom få en stor yta att röra sig på blir ca 30 kvm, nu e bara frågan hur man ska inreda.. halva blir plåttak o halva nät. så att dom får skugga o lite skydd om det regnar.. dom ska få va ute ett par timmar per dag e det tänkt.. så länge dom vill =)

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Sol
·
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
729
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur