Utebliven ägglossning

Jegra

Trådstartare
Jag och min sambo planerar nu barn, eller snarare, har gjort det sedan nyår ungefär. Efter att mensen lurade mig genom att vara ett par dagar försenad (ni vet säkert hur man de där dagarna hoppas men samtidigt inte vågar hoppas för mycket *ler snett*) bestämde jag mig för att skaffa ett ägglossningtest för att en gång för alla ta reda på NÄR jag egentligen har ägglossning.

Men efter en veckas testande har inte testet gett något utslag över huvud taget (Apolivas test), inte minsta markering har kunnat skymtas förutom referensmarkeringen.

Så vad ska jag dra för slutsats av detta? Jag kan se några alternativ:

  • Jag har inte haft någon ägglossning
  • Jag har tagit testet på fel sätt (5 sek i strålen, vänta 3 min - läs av)
  • Ägglossningen är sen (har testat dag 11-18 och nu är stickorna slut)
  • ?? Vad mer kan det bero på??
 
Sv: Utebliven ägglossning

Har du fått mens efter testet? Utebliven ägglossning kan även betyda att du är gravid!
 
Sv: Utebliven ägglossning

Ja så klart, det alternativet finns ju också... *s* Hade mens för *räknar efter lite snabbt* ungefär tre veckor sedan, och borde således haft ägglossning nu förra veckan eller så, och mens om en dryg vecka. Har varit lite inne på att göra ett graviditetstest men iom att jag haft mensför mindre än en månad sedan känns det rätt osannolikt. Eller?
 
Sv: Utebliven ägglossning

Nope, inte efter testet. Tvivlar på att jag är gravid, men det kanske är lika bra att skaffa ett grav-test och ta reda på det...
 
Sv: Utebliven ägglossning

men vissar ältesten alltid när det är ägglossning..jag ha det testet du har o jag ha testat från i tordag o idag men igen mer en referensranden...o jag hade mens. v.34 så jag tycker det med borde vissa ngt snart...ha bara 2 stickor kvar:confused:
 
Sv: Utebliven ägglossning

Man har väl typ 10 ägglossningar på 12 menser? Tror jag läst det, och vissa har ju äl direkt efter mensen.

Den gångne jag kastade äl stickorna och gav upp för att stå ut de månaderna som var kvar till 1 år för att få hjälp blev jag gravid :p
 
Sv: Utebliven ägglossning

*kl*

Det låter som att det inte är någon större idé att investera några nya 220kr i ett nytt test. Bättre att köra på och hoppas, och sen gå och få en genomgång i början av nästa år. Jag är ju inte direkt lastgammal men har ändå kommit upp i de där åren där det kan vara en idé att checka att systemet fungerar som det ska.
 
Sv: Utebliven ägglossning

*kl*

Det låter som att det inte är någon större idé att investera några nya 220kr i ett nytt test. Bättre att köra på och hoppas, och sen gå och få en genomgång i början av nästa år. Jag är ju inte direkt lastgammal men har ändå kommit upp i de där åren där det kan vara en idé att checka att systemet fungerar som det ska.

Det är ju väldigt olika, men du kan inte känna någon skillnad i kroppen vid tidpungten för ägglossning.
Jag får lite mensvärk & svullnar up lite i magen, just när jag har ägglossning, brikar kännas av i 2 dygn ungefär.
Sen försvinner det & kommer tillbaka med mer mensvärk när det är dags för mens.

Kanske är ovanligt :confused:
 
Sv: Utebliven ägglossning

Vissa kan känna när de har ägglossning jag får ont i brösten,ryggen och i bland molar det i magen.
Tror man ej ska tänka för mkt på att bli gravid, jag blev gravid efter låång tid med stickor och försök då jag tänkte det går inte jag kan inte få barn då blev jag gravid och jag visste det av någon anledning utan att göra något test bara kännde det på nå vis:)
 
Sv: Utebliven ägglossning

Det händer att jag känner av det, men oftast inte. Det var därför jag tänkte ta reda på mer exakt när jag faktiskt har ägglossning men det gick jag visst bet på. *s* Eller så var det en av de där två månaderna då systemet klickade.

Försöker att inte tänka så mycket på det, det har varit så otroligt mycket annat just nu att jag inte sådär jätteförvånad att det inte blivit något än.

Tar det som det kommer nu, idag har vi i alla fall flyttat in i nya huset!
 
Sv: Utebliven ägglossning

jegra:ha du haft ägglossning ännu?lr köpte du gravtest??
 
Sv: Utebliven ägglossning

hej! hade jag avrit du hade jag bokat tid hos en gynekolog.
jag hade vanlig mens men ingen ägglossning, (gick dit pågrund av mensvärk,som inte hade med ägglossningen att göra)

vissade sig att jag hade en sålkallad vattencysta på en äggstock som hämmar min ägglosning, ska äta medicin i 3 mån sedan ska den vara borta och jag ska ej ha några problem att bli gravid som min läkare sa! ångara idag att jag vänta så länge med att gå! behöver inte alls vara detta, men lika bara att kolla upp så allt står rätt till tyckte jag!!

lycka till!
 
Sv: Utebliven ägglossning

*kl*

Har inte haft ägglossning än vad jag vet, men har ju mens på ingång.

Hm, jag har de senaste åren ibland haft kraftigare mensvärk än vanligt, kanske kan det vara ett tecken på en cysta eller sånt... Dags att boka tid hos gynekologen tror jag.

Tack ska ni ha. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tar det från början! Sommaren 2008 bestämde jag och Dogge oss för att sluta skydda oss, och slutade med kondomerna. Tyvärr tog det...
2
Svar
21
· Visningar
2 158
Senast: Nummer2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp