Ute själv?

YorkWann

Trådstartare
Är jag knäpp som låter min häst gå ute inatt, även om den andra ägaren tar in sina? Min trivs bäst ute, även i regn. Han ville heller inte komma när jag skulle hämta honom, utan stod mitt ute på fältet och åt. (Det finns gott om bete där de går, och även skyddande träd)Men att låta honom gå ute själv på natten...? Hur skulle ni gjort?

Tycker han att det är okej att vara ensam, så är det väl inga problem.

Han reagerar i stort sett inte alls. Det är nog bara jag ,egentligen som inte tycker att det är särskilt kul att låta pållen gå ute själv i ruskväder. :crazy:

Ta in honom i natt då. Han väl inte skada att låta honom sova ut. Det gör han nog inte om han är ensam ute.

Om han inte lider av att vara själv och har regnskydd så är väl det bästa att låta honom vara ute. Mina går ute dygnet runt i alla väder och de stortrivs.

Nä, han får vara ute själv inatt. Nu har det slutat regna och blåsa också. Han tittade inte ens upp när jag kom, eller när de andra gick in.

Oj, skulle aldrig lämna min häst ute ensam, oavsett väder. :o
Han är inte flockbunden alls, och blir inte orolig över att vara ensam. Hästarna står ofta långt ifrån varandra och han bryr sig inte alls om att gå dit dom går. Men så vill jag ju att det förblir. Alla hästar behöver sin flock, och anledningen till "bekvämligheten" (dvs att han inte är så flockbunden) beror antagligen på att han är så säker på att ingen lämnar honom under en längre tid.

Skulle inte kunna sova om jag visste att han var ensam ute i hagen utan att kunna se varken människa eller djur. Hemsk tanke. :crazy:

Berätta gärna hur det gick sen. :bow:

Han ser ju grannens hästar. Men det har gått hur bra som helst. Han gnäggade lite när hon släppte ut de andra, sen stoppade han raskt ned huvudet i gräset igen. Han var inte heller svettig eller något. Så jag kommer nog göra såhär i fortsättningen såvida det inte börjar snöa eller så. :crazy:

jag tycker det låter jättebra att låta honom vara ute om han trivs med det. Det är ju det allra bästa.

Okej. Om han ser andra hästar på ett någorlunda bra avstånd så är det ju en annan sak. :) Tycker helt klart att du ska lyssna på hästen i första hand och inte oss. Han vet ju bäst.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 658
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
774
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar