ute i regn?

Sv: ute i regn?

Mina katter tycker oftast inte om att vara ute om det ösregnar, men duggregnar det spelar det nog ingen roll.

Fast det beror ju lite på var katternas revir är beläget?
I det stora hela. Om man slår ut det i hela landet. ;)

Nej, men man kan minimera riskerna. Fast jag förstår hur du tänker. Själv är jag den typen som nog inte skulle ge mig ut på farliga expeditioner, trots att risken att bli påkörd av en bil är större.
Att minimera risken är fullt förståerligt sålänge det inte innebär lägre levnadsstandard för katten. Som att tex göra en katt som behöver fri tillgång till utevistelse, till innekatt. Det var så jag menade. :) Mina katter kan man inte hålla inne en dag för länge. Oavsätt väder eller vind, dag eller natt. De är ute nyårsafton också om de vill.

Jo visst kan de bli tagna, det säger jag ingenting om. Men det är ovanligt. Men oavsätt så går kattens levnadsstandard alltid först. Så jag som inte vill riskera bilolyckor eller elaka människor flyttade sonika ut i skogen. Där riskerar de att bli tagna av rävar, men risken är betydligt mindre.

Så jag som inte vill riskera bilolyckor eller elaka människor flyttade sonika ut i skogen. Där riskerar de att bli tagna av rävar, men risken är betydligt mindre.

:bow:
Fint med människor som flyttar om de märker att katterna vill gå ut men att de inte bor i en lämplig miljö.

samma här. Våra katter är ute när dom vill. Vill dom ut i ösregnet så får dom de. Så är det bara :P

Mina är inne på natten. Händer nån enstaka gång att nån inte vill komma in, men oftast är dom inne.

Stänger också helst stallkatterna inne om jag kan.

Dom är vana vid att komma in på kvällen och sova.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
725
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
616
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama