Utdömd häst som marktränas

H

Helan

Vi kommer aldrig mer att rida, men något kul ska vi ju ha så därför tränar vi lite markarbete.
Hästen i fråga har ett knä som varit inflammerat och infekterat och hon är ohalt i skritt och trav i hagen. Däremot ska jag inte rida henne, då kommer det att gå tokigt igen.
Vad tycker ni att jag ska träna på vid hand, som INTE sliter på knälederna fram. Vi ska enl veterinär inte göra sidvärtsarbete eller arbeta på liten volt, och då kan jag inte direkt komma på VAD vi ska göra.
Tips någon???

Sv: Utdömd häst som marktränas

Tömkörning kanske? :)

Jo, så långt har jag också funderat ut, men annat vore kul.
Vi tränade halvsteg, trampade, gjorde alla skolor, byten mm förut. Kanske kan fortsätta med trampandet lite?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur