Roxanna
Trådstartare
Så efter att nyligen äntligen kommit tillbaka till hästarna och ridningen har jag nu blivit utbränd. Har nedsatt stresstolerans, humörsvängningar, minnet är nedsatt, kan inte fokusera på något, megaångest och blir alldeles yr av för mycket intryck m.m. Klarar inte ens av att laga mat utan att bli yr och fumlig. Symptomen är skrämmande då det känns som jag blivit dement. Nyligen betalat avgiften till ridskolan för en my period två dagar/vecka. Börjar gråta av sorg och förtvivlan bara jag ser mina ridsaker eller tänker på hästar. Kommer jag aldrig kunna rida nu?! Kommer jag få nöja mig med att ha skritta lugnt någon gång då och då som ett mål för framtiden?
Har lidit av panikångest, hypokondri och stress länge, men detta känns hopplöst. Man läser bara om hur folk ligger hemma i sängen i flera år och kan knappt promenera dagligen utan att hamna på ruta ett igen. Har lagt ner alla mina "krav" på studier osv (varit perfektionist), men vill inte offra ridningen och hästarna. Varje tisdag och torsdag framöver kommer jag tänka "idag skulle jag fått rida men nu får jag bara ligga här och försöka vila".... Det är svårt att acceptera och jag är så rädd att det ska bli värre! Tänk om jag får mer symptom och blir en grönsak? Trodde inte jag skulle hamna här i min ålder redan... Jag kan släppa allt men inte hästarna.
Någon som har erfarenhet utav utmattningsdepression? Ursäkta rörigt inlägg!
Har lidit av panikångest, hypokondri och stress länge, men detta känns hopplöst. Man läser bara om hur folk ligger hemma i sängen i flera år och kan knappt promenera dagligen utan att hamna på ruta ett igen. Har lagt ner alla mina "krav" på studier osv (varit perfektionist), men vill inte offra ridningen och hästarna. Varje tisdag och torsdag framöver kommer jag tänka "idag skulle jag fått rida men nu får jag bara ligga här och försöka vila".... Det är svårt att acceptera och jag är så rädd att det ska bli värre! Tänk om jag får mer symptom och blir en grönsak? Trodde inte jag skulle hamna här i min ålder redan... Jag kan släppa allt men inte hästarna.
Någon som har erfarenhet utav utmattningsdepression? Ursäkta rörigt inlägg!