Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du behöver sätta dig in i frågan mer innan du uttalar dig :-) I all vänlighet.
Vad är den då? Ryttare utan utbildning, bonde utan utbildning?
Sko på spikare enkelt uttryckt.
ja och såna finns det med utbildning också tyvärr
Nej de kallas för klant arsele.
Men dom är ju gubevars utbildade , det räcker![]()
2030 kommer det bli legitimering av hovslagaryrket.
Det här va mera än vad jag kände till.
Vad är den då? Ryttare utan utbildning, bonde utan utbildning?
De som står med på listan är i regel de som har möjlighet att ta emot nya kunder. Det finns medlemmar som väljer att inte stå med då de inte har utrymme.
2030 kommer det bli legitimering av hovslagaryrket.
Men ärligt talat.... någon form av uppgradering borde väl alla verksamma hovslagare göra?? Lastbilschaufförer tex. måste gå en kurs var femte år för att behålla körkortet. Jag som är djurskötare får gå kurser i foderlära, medicinhantering osv. Jag går minst nån kurs varannat år. Jättekul att träffa andra med samma yrke och diskuttera problem och dylikt.
Just nu finns ju inte det kravet, fortutbildningar tror jag är frivilliga om man inte avser att söka som JBV godkända. Men många går nog ändå på en del upplever i vårt fall jag.
Blir det däremot en skyddad titel så kan det nog bli helt andra krav.
Det var väl egentligen 2014?? Men eftersom ingen kollar eller bryr sig om den kursen så bordlades kravet tillsvidare. Problemet är att Länsstyrelsen/jordbruksverket inte vet vilka som är hovslagare. Alltså vet de inte vilka de ska kalla.??