Min hovslagare är utbildad och godkänd av Jordbruksverket. Hon rekommenderades av min veterinär och jag var mycket tacksam över båda två när min häst fick fång i höstas. Jag har varit med om att en för mig ny hovslagare ("panikskoning" p.g.a. tappsko och min ordinarie var ej tillgänglig) verkade hästen så hårt att han blev ordentligt halt och efter det så prioriterar jag godkänd hovslagare med gott renommé.
Mina nuvarande hästar är oskodda och verkades hemmavid av en icke-utbildad person innan jag köpte dem. Deras hovkvalitet har gått från tveksam till fantastisk sedan jag bytte hovslagare (iofs har nog även bytet av hage spelat roll - nu går de på parasitfri mark, och i hästarnas förra hem var röta vanligt förekommande). Så jag bryr mig absolut om kvalitetsstämplar även vid "vardagsverkning".
Mina nuvarande hästar är oskodda och verkades hemmavid av en icke-utbildad person innan jag köpte dem. Deras hovkvalitet har gått från tveksam till fantastisk sedan jag bytte hovslagare (iofs har nog även bytet av hage spelat roll - nu går de på parasitfri mark, och i hästarnas förra hem var röta vanligt förekommande). Så jag bryr mig absolut om kvalitetsstämplar även vid "vardagsverkning".