Ut och in sen maj :(

_carmenzita_

Trådstartare
Håll tummarna för idag skall jag återigen in på kliniken för min halta märr, hon är fortfarande halt trots cortison-behandling i hovleden och vila.
Börjar bli evinnerligt trött på det här! Det blir åtminstone den veterinär som opererade henne i fjol som kommer att titta på henne idag, men han ju inte sett henne på bra precis ett år så det är ju hugget som stucket egentligen. Det är tredje veterinären detta.
BLÄ, jag vill bli peppad! :cry:

Sv: Ut och in sen maj :(

Usch. :(
Håller tummarna för dig idag så får du hålla för mig imorgon då jag ska in med Queen.

Inte kul...

Jag har en donna som haft hovledshälta sen i april förra året, men i hennes fall beror det på en hovbensfraktur som gett ledförändringar så hon får knalla runt och vara mamma i stället. :(

Hoppas det inte är så illa för er, och du som ville bli peppad... :o :crazy:

Hoppas att du får positiva nyheter! Min pålle blev friskförklarad av vet. igår och ska nu sättas igång efter ett flertal knepiga inflammationer och skador som pågått sen mars/april i år. Hoppas trenden håller i sig så att både du och CosmicQueen får goda nyheter!!! Lycka till, och skriv gärna hur det gick!

jahapp... det är med blandade känslor jag skriver detta. Carmenzita är färdig-utredd och papper kommer att skickas in till försäkringsbolaget för T-märkning. Hennes gamla senskada har slagits upp oförklarligt, den fick hon i mars i fjol. Vet tyckte inte att det var ngn större vits att fortsätta att behandla eftersom hon verkar ha för stor smärta. Hon haltar ju även när hon blir släckt både här och där.
Vet frågade om jag ville låta henne vila och försöka igen men jag sa faktiskt stopp den här gången. Anser att jag provat 1½ år utan resultat till det positiva, han höll med och tyckte jag skulle betäcka henne då hon verkade så trevlig och snäll. Jag har ju ingen plats och unghästen är dessutom betäckt trots platsbristen, så jag får se om någon vill låna henne som promenadhäst/avelshäst, alternativt sälja henne billigt. Men det känns ju lite bråttom ni dessa sena tider så chansen är nog liten att jag får iväg henne till någon.
Detta innebär isåfall avlivning hemma på gården, troligen om 4 vekor när jag är i Spanien med jobbet, fixar inte att vara hemma, tyvärr.
Cattis är ledsen :(

*tröstkramar*

Jag har åkt in och ut från klinik sedan September 04 :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Nä hon är utlånad sedan 2 år tillbaka, hennes dotter är betäckt med Qvadrigo.
Den utdömda hästen är halvblodet som heter Carmenzita, fungerade ett tag som min tävlingshäst i hoppning.

Usch, jag lider med dig Cattis. :( Tröstkramar i massor till dig.
Hoppas du hittar någon som kan ta henne till avel. Men som du säger så börjar det ju att bli lite sent att betäcka iår och inte säkert någon vill stå & hålla henne tills nästa säsong i väntan på att betäcka.

Ingen fara med Queen. Hon har en hudinflammation på benet som inte vill ge med sig. Därav får hon lymfangit och sväller upp.

Nu ska vi prova med koksaltomslag och skippa alla medicineringar och hoppas på det bästa = att det ger med sig.

vad skönt för dig att det troligen går om sig!
Själv är jag ömsom pigg på hästannonser men ömson totalt körd i botten är jag ser Zita i hagen. Jag har bestämt mig för att hon får gå kvar tills jag hittar en annan häst. De som skall avliva henne så småningom bor ju väldigt nära mig och jag tror att de kan komma med kort varsel. Jag kan ju hyra plats på travbanan i "värsta" fall.
Det känns iallafall inget roligt kan jag säga, jag har ju jobbat så hårt med henne sedan jag köpte henne som ohanterad 3-åring. Hon blev ju riktigt hyfsad trots hennes nerver av och till.

Jag förstår av dina senare inlägg att det inte är aktuellt men jag vill ändå berätta att min häst inte blev bättre (hovledsinflammation) av enbart kortison utan först när han blev sprutat med kortison/tuppkam hände det nåt.

Usch, ska inte säga att jag förstår hur du känner nu då jag aldrig varit i din sits. Men jag kan ju tänka mig. :(

Kan bara hoppas på att det finns någon bra lösning tillslut.

Men f*n också! :cry:
Hon är ju så otroligt fin, och jättetrevlig av det lilla jag sett henne.

Hade jag varit vig så hade hon kunnat få bo hos oss och vara
"puss på mulen-dam & skrutta-runt-i-lillskogen-tjej"
Men jag är rädd att jag inte ens tar mig halvvägs upp :o
Fast hon kanske inte måste hållas igång?

Blä vad jag tycker synd om dig nu!
Bamsekramar :love:

Nej va ledsen jag blir...
Jag trodde förstås att det skulle ordna sig, men förstår dig att du hellre ger upp nu, eftersom det inte verkar ha gått framåt alls.
Tänker på er och tycker så himla synd om er :cry:

Men jag vet vilka som kommer träffas uppe på dom gröna ängarna när det är dags för Beson att gå vidare iallafall ;) och det är han och Zita.

Kramar Karin och Beson

Hon behöver inte alls hållas igång då hon är hältan "går över" ändå kommer att ha en rörelsestörning. Sprid gärna ut att hon lånas ut/säljes billigt som avelshäst/promenadhäst. Lite synd att ta bort en häst som bara är 9 år om det går att låta henne skrutta hos ngn annan. Det är ju tyvärr lite svårt att bli av med hästar här nu tycker jag.

hoppas på att såsmåningom hitta en ny stjärna, men de som verkar vara intressanta finns i Skåne. 100 mil!
Fast jag får väl kombinera hästköp med att hälsa på släkten henna i Skåneland.

Liknande trådar

Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 896
Senast: Dopy
·
Hästvård Nu blir jag galen snart så vill höra om någon av er haft liknande skador. Åkte in till veterinären i början på året eftersom hon varit...
Svar
16
· Visningar
3 010
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 003
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka