Jag kan med andra ord tolka ditt och andras svar som att jag lugnt kan fortsätta botanisera bland deras produkter utan att behöva oroa mig för att jag stöttar några hokuspokus-idéer som SÅ?

Det enda jag hittar vid googling är att det varit en maktkamp inom företaget. Kortfattat: grundarna tvingades bort när en eko-miljonär från Kanada köpte in sig och försökte från sin sida bevisa att de blev borttvingade genom att begå dataintrång vilket de blev dömda för.

I övrigt håller jag med flera andra, deras hygienprodukter är skräp.

Jag kan med andra ord tolka ditt och andras svar som att jag lugnt kan fortsätta botanisera bland deras produkter utan att behöva oroa mig för att jag stöttar några hokuspokus-idéer som SÅ?
Det är jag ganska säker på. Jag undviker också Saltå Kvarn. Jag gillar Urtekram, som jag uppfattar det startade tidigt utifrån "grön" övertygelse. Innan ekologiskt trendade, innan ekologiskt ens var i närheten av att komma in i finrummen.

Vi använder en del från Urtekrams hygienprodukter och jag gillar att det är eko/fairtrade utan att vara dyrt. Duschtvålen, handtvålen och handkrämen är exempel på produkter som används hos oss emellanåt.

Hade missat det där med Saltå Kvarn :O Urtekram har jag enbart köpt handkrämen Nordic Birch som var helt ok men luktade så vidrigt att den inte blev använd.

Jag har anvænt Urtekrams Rasul-shampo och æven andra shampon och de har den førdelen att jag inte behøver tvætta håret ofta. Finns andra shampon som ær mildare och ger mer glans åt håret. Urtekrams matvaror ær helt ok tycker jag, om æn rætt dyra.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka