Youmeoh

Trådstartare
Här hemma försöker vi i största möjliga mån bry oss om djur, människor och natur och köper därför mycket etiskt, ekologiskt, osv osv..... På senare tid har vi börjat testa produkter från Urtekram, men min hjärna kan inte låta bli att dra paralleller till Saltå Kvarn :down:
Efter ett par snabba googlingar har jag inte blivit mycket klokare, därför vänder jag mig till bukes samlade erfarenhetsbank. What about Urtekram?

(Snälla, snälla, snälla säg inte att det är samma mumbojumbo-skräp som Saltå Kvarn.....)

Här hemma försöker vi i största möjliga mån bry oss om djur, människor och natur och köper därför mycket etiskt, ekologiskt, osv osv..... På senare tid har vi börjat testa produkter från Urtekram, men min hjärna kan inte låta bli att dra paralleller till Saltå Kvarn :down:
Efter ett par snabba googlingar har jag inte blivit mycket klokare, därför vänder jag mig till bukes samlade erfarenhetsbank. What about Urtekram?

(Snälla, snälla, snälla säg inte att det är samma mumbojumbo-skräp som Saltå Kvarn.....)

Det här är ju inte svar på din fråga men vad är det med Saltå kvarn som jag har missat?

Nej, jag tror inte de pysslar med biodynamiskt. Dock tycker jag produkterna oftast är i princip värdelösa.

Jag håller med. Mycket av deras varor håller inte måttet. Det är nog bara en av deras handkrämer med Aloe Vera som jag tyckt varit okej. Resten har jag kunnat vara utan.

Nej, jag tror inte de pysslar med biodynamiskt. Dock tycker jag produkterna oftast är i princip värdelösa.

Det enda jag testat hittills (som inte är ätbart) är conditioner till håret och den tycker jag är jättebra. Mitt kräsna hår älskar den :love: Diskmedel och liknande har vi inte hunnit prova. De ätbara grejerna vi testat so far känns inte mer annorlunda än andra, liknande

Jag använder deras schampo och balsam (aloe vera) och min hårbotten har äntligen slutat klia. Även handkrämen är bra tycker jag. Har däremot även provat deras deo och tandkräm och tyckte de var fullkomligt värdelösa.

Det är mumbo jumbo. Massa helknäppa påhitt. Googla för exempel.
Jo, jag har ju hört om biodynamisk odling, men så länge det inte är skadligt kvittar det ju om det är en massa konstiga hitte-på som att man t.ex. ska så vid midnatt andra veckan efter att göken börjat kokoa. (Fabricerat exempel.)

Det enda jag testat hittills (som inte är ätbart) är conditioner till håret och den tycker jag är jättebra. Mitt kräsna hår älskar den :love: Diskmedel och liknande har vi inte hunnit prova. De ätbara grejerna vi testat so far känns inte mer annorlunda än andra, liknande

Och mitt hår passar balsamet inte alls för. Det känns mest flottigt.

Nej, jag tror inte det är något särskilt med Urtekram. De är ju gamla i gamet. Hygienartiklarna funkar inte för mig, men matvarorna är väl som andra från företag med ekologisk inriktning. Mycket bättre nu än för trettio år sedan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka